Podstawy prawne
Art. 345 ust. 1 ustawy 2.0
Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora obejmuje:
(…) 13) informacje o nadaniu stopnia doktora.§ 4 ust. 4 rozporządzenia ws. POL-on
W zakresie danych, o których mowa w art. 345 ust. 1 pkt 13 ustawy, w wykazie osób ubiegających się o stopień doktora zamieszcza się następujące informacje:
1) datę wszczęcia postępowania w sprawie nadania stopnia doktora;
2) datę nadania stopnia doktora i numer decyzji;
3) dziedzinę albo dziedzinę i dyscyplinę, w których stopień doktora został nadany;
4) nazwę podmiotu, który nadał stopień doktora;
5) datę wydania i numer decyzji w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji o nadaniu stopnia doktora.
Powiązanie kandydata na doktora z postępowaniem awansowym
W module Osoby ubiegające się o stopień doktora wejdź w zakładkę „Postępowanie awansowe”. Kliknij w przycisk „Pobierz dane postępowania”.
System przeszuka Bazę dokumentów w postępowaniach awansowych na podstawie PESEL-u i/lub danych dokumentu tożsamości kandydata na doktora oraz trybu przygotowywania rozprawy doktorskiej. Dodatkowo, lista otrzymanych wyników zostanie zawężona do postępowań, które nie zostały dotychczas powiązane z żadnym dokumentem (= rekordem kandydata na doktora).
W większości przypadków system odnajdzie tylko jedno postępowanie awansowe pasujące do kandydata na doktora. W tej sytuacji dane postępowania zostaną od razu podstawione w odpowiednie pola formatki oraz wyświetli się komunikat „Znaleziono jedno postępowanie w module Postępowania awansowe dla danych identyfikacyjnych osoby…”. Jeżeli jest to właściwe postępowanie, zatwierdź podstawione dane przyciskiem „Zapisz”.
Jeżeli system odnajdzie więcej niż jedno postępowanie spełniające zadane kryteria, należy wybrać właściwe z listy. Zatwierdź przyciskiem „Pobierz”. Dane wybranego postępowania zostaną podstawione do formatki. Na koniec kliknij w przycisk „Zapisz”.
Jeżeli nie wyświetlą się żadne postępowania do wyboru, wówczas należy sprawdzić w module Baza dokumentów w postępowaniach awansowych, czy dla doktoranta o wskazanych danych identyfikacyjnych zostało w ogóle zarejestrowane postępowanie awansowe. Jeżeli nie, należy je zarejestrować (może to zrobić osoba posiadająca odpowiednią rolę do modułu Baza dokumentów w postępowaniach awansowych w podmiocie prowadzącym to postępowanie awansowe).
Jeżeli mimo to system nie wskazuje właściwego postępowania, wyszukaj jeszcze raz wszystkich doktorantów w module Osoby ubiegające się o stopień doktora w swojej instytucji o wskazanych danych identyfikacyjnych. Następnie sprawdź, czy z którymś z nich nie zostało już powiązane to postępowanie awansowe. W razie potrzeby, odepnij to postępowanie (przycisk „Usuń powiązanie z bazą postępowań awansowych”), a następnie połącz je z właściwym doktorantem.
Jeżeli w dalszym ciągu system nie podpowiada właściwego postępowania, może to oznaczać, że jakaś inna instytucja powiązała to postępowanie z osobą zarejestrowaną w swojej instytucji. W tej sytuacji skontaktuj się z Helpdeskiem OPI PIB w celu ustalenia tej instytucji.
Aktualizacja danych postępowania
Dane postępowania awansowego w module Osoby ubiegające się o stopień doktora są automatycznie aktualizowane wraz ze zmianami w module Baza dokumentów w postępowaniach awansowych. Jeśli więc w Bazie dokumentów w postępowaniach awansowych zostaną dodane informacje o nadaniu stopnia, pozbawieniu stopnia itp., zobaczysz je również w danych doktoranta. Nie musisz dokonywać żadnych dodatkowych czynności w celu ich aktualizacji.
Korekta danych
Jeżeli w danych postępowania awansowego zauważysz błędy, nie możesz ich poprawić bezpośrednio w module Osoby ubiegające się o stopień doktora. Dane takie trzeba skorygować w module źródłowym, z którego są zaciągane, czyli w Bazie dokumentów w postępowaniach awansowych.
Jeżeli chcesz to zrobić samodzielnie, muszą być spełnione następujące warunki:
- postępowanie awansowe kandydata na doktora musi być prowadzone przez twój podmiot,
- posiadasz rolę INST_DR_DRHAB.
Tylko, jeśli spełnione są te warunki, widoczny/aktywny jest przycisk „Koryguj”. W przeciwnym razie, jeśli postępowanie awansowe toczy się w twoim podmiocie i nie posiadasz stosownych uprawnień przycisk jest nieaktywny, a korekty musi dokonać inna osoba – posiadająca odpowiednią rolę. Natomiast jeśli postępowanie awansowe odbywa się w innym podmiocie, przycisk nie jest widoczny, a korekty musi dokonać uprawniona osoba z podmiotu, w którym odbywa się postępowanie.
Jeśli spełnione są powyższe warunki, po kliknięciu w przycisk „Koryguj” zostaniesz przeniesiony do właściwego postępowania w module Baza dokumentów w postępowaniach awansowych. Tam, w zakładce „Dane postępowania”, należy dokonać korekty błędnego wpisu. O tym, jak to zrobić, przeczytasz tutaj. Możesz też od razu wprowadzić nowe informacje dotyczące przebiegu postępowania (np. o nadaniu lub pozbawieniu stopnia). Więcej przeczytasz tutaj. Poprawione dane zostaną automatycznie przekazane do modułu Osoby ubiegające się o stopień doktora.
Odpięcie postępowania awansowego
Jeżeli błędnie powiązałeś doktoranta z postępowaniem awansowym (np. wybrałeś niewłaściwe postępowanie), możesz cofnąć tę operację. W tym celu kliknij w przycisk „Usuń powiązanie z bazą postępowań awansowych”. Otworzy się okno dialogowe. Jeżeli jesteś pewien swojej decyzji, kliknij w przycisk „Tak”. Postępowanie zostanie odpięte od doktoranta, a dane w zakładce „Postępowanie awansowe” zostaną wyczyszczone. W tej sytuacji należy powiązać doktoranta z właściwym postępowaniem awansowym.
Zobacz też: Kogo rejestrujemy? Kształcenie doktorantów Ocena śródokresowa
Postępowani awansowe w okresie przejściowym