Aby złożyć oświadczenie o zgodności danych zaloguj się do POL-on 2.0, a następnie wybierz właściwy moduł z rozwijanego menu po lewej stronie.
W stosunku do poprzednich lat proces składania oświadczeń został uproszczony i obejmuje poniższe kroki.
Krok 1: Należy pobrać formularz oświadczenia na własną stację roboczą za pomocą opcji „Pobierz formularz oświadczenia”.
Podczas pobierania formularza należy uzupełnić następujące pola:
- data oświadczenia,
- miejscowość, w której podpisywane jest oświadczenie,
- imię i nazwisko osoby kierującej instytucją (domyślnie pobierane z modułu Osoby kierujące podmiotem),
- stanowisko osoby kierującej instytucją (domyślnie pobierane z modułu Osoby kierujące podmiotem).
Instytucje naukowe oraz federacje dodatkowo uzupełniają
- stanowisko osoby kierującej podmiotem wyświetlane w nagłówku oświadczenia.
Krok 2: Podpisanie pobranego formularza.
Pobrany formularz należy:
- opcja A: wydrukować i podpisać ręcznie
- opcja B: podpisać elektronicznie
Krok 3: Umieszczenie podpisanego oświadczenia w systemie za pomocą opcji „Dodaj podpisane oświadczenie”.
Skan podpisanego ręcznie oświadczenia lub oświadczenie podpisane elektronicznie należy umieścić w systemie za pomocą opcji „Dodaj podpisane oświadczenie”. Opcjonalnie można dołączyć dodatkowe informacje do oświadczenia w polu „Uwagi”.
Na tym kończy się proces obsługi oświadczeń o zgodności danych. Oświadczenie ma status „Podpisane”, jest dostępne dla MEiN i jest gotowe do pobrania oraz weryfikacji.
W przypadku, gdy przez pomyłkę w systemie zostanie umieszczony nieprawidłowy plik, należy przejść do kroku 4.
Krok 4: Oznaczenie oświadczenia jako błędnego za pomocą opcji „Oznacza jako błędne”.
Z poziomu przeglądania szczegółów oświadczenia należy wybrać opcję „Oznacza jako błędne”. Opcjonalnie można dodać wyjaśnienia w polu „Uwagi”. Po wykonaniu tej opcji oświadczenie ma status „Błędne”. W celu złożenia prawidłowego oświadczenia, należy powtórzyć krok 1-3 opisanego wyżej procesu.