8 czerwca 2020 r. POL-on 2.0 został podłączony do Helpdesku obsługującego zgłoszenia od użytkowników z wielu systemów OPI PIB.

Problemy i błędy występujące w POL-onu 2.0 należy zgłaszać poprzez nowy Helpdesk. Problemy i błędy dotyczące starego POL-onu pozostają obsługiwane tak, jak dotychczas. Nie wiesz jak? Zajrzyj tutaj: System Zgłoszeń – jak przyspieszyć realizację mojego zgłoszenia?

Nowy Helpdesk jest wspólny dla wielu systemów wytwarzanych w OPI PIB. Jeśli zgłaszałeś już uwagi w innym systemie, np. w JSA, to znaczy, że masz już utworzone konto w Helpdesku. Identyfikacja konta odbywa się na podstawie adresu e-mail.

Jeśli jeszcze nie korzystałeś z nowego Helpdesku OPI PIB, zajrzyj tutaj: Jak założyć konto w Helpdesku OPI PIB?

Oto kilka wskazówek, jak wypełnić formularz zgłoszenia, aby uzyskać szybką i precyzyjną odpowiedz.

Zanim napiszesz zgłoszenie

  • Sprawdź, czy twój problem został już opisany na stronach Pomocy POL-on lub FAQ.

  • Jeśli nie, napisz zgłoszenie w Helpdesku OPI PIB POL-on (przycisk „Zgłoś uwagę”).
  • Pisz, będąc zalogowanym do POL-onu.
  • Nie pisz z cudzego konta POL-on.

  • Jeśli masz w POL-onie konta w kilku kontekstach w jednostce (np. instytucja główna, wydział), napisz zgłoszenie będąc zalogowanym we właściwym kontekście. Na przykład, jeśli twoje zgłoszenie dotyczy wydziału, musisz być zalogowany w kontekście wydziału.

  • Poświęć chwilę na wybór właściwego obszaru i tego, czy zgłoszenie ma charakter techniczny, czy merytoryczny.

Jak napisać zgłoszenie?

Przede wszystkim – konkretnie i dokładnie. Na ogólnie zadane pytanie otrzymasz ogólną odpowiedź, co nie zawsze cię usatysfakcjonuje.

Czyli jak?
  • Podaj dane, kogo i czego dotyczy zgłoszenie (imię i nazwisko pracownika/studenta, nazwa/kod kierunku/jednostki, tytuł projektu itp.).
  • Jakie po kolei kroki wykonałeś?
  • Jakiego miejsca dotyczy zgłoszenie (moduł, zakładka, sekcja, pole)?
  • Na czym polega błąd? Co działa, a co nie działa? Jaki dokładnie widzisz komunikat?
  • Jaki efekt chcesz osiągnąć? Co chcesz, żebyśmy dla Ciebie zrobili?

Za dużo danych? Podziel je na krótkie zdania. Tobie łatwiej będzie wszystko opisać, a nam przeczytać.

Co jeszcze się przyda?

  • Zrzut ekranu.
  • Jeśli twoje pytanie dotyczy masowego importu danych (np. xml) – dołącz importowany plik i podaj przykłady osób, przy których wystąpił błąd.

Co dalej?

  • Dostaniesz e-mail z powiadomieniem o przyjęciu zgłoszenia.
  • Ewentualną dalszą korespondencję, dotyczącą danej sprawy, prowadź w ramach tego samego zgłoszenia.
  • Nie wysyłaj kilka razy tego samego zgłoszenia. To niczego nie przyspieszy, a może tylko opóźnić odpowiedź.

Częste błędy w zgłoszeniach!

  • Nie jesteśmy w stanie pomóc, jeśli problem dotyczy systemu uczelnianego (np. USOS-a).
  • Nie mamy uprawnień, aby wprowadzać  lub usuwać dane w podmiocie, np. pracownika, studenta, kierunku.
  • Jeśli zamawiasz wygenerowanie raportu – zarejestruj zgłoszenie techniczne w obszarze „Raporty analityczne”. Dokładnie wskaż dane i zakres dat, jaki chcesz uzyskać.

 


Przejdź do nowego Helpdesku OPI PIB