Pulpit składa się z 5 obszarów:
- Ważne
- Zadania
- Aktualności i Komunikaty
- Ostatnio dodane lub aktualizowane
- Przydatne linki
1. Ważne
W tej części pulpitu wyświetlane są aktualności ze strony https://polon.nauka.gov.pl/aktualnosci/ które mają oznaczenie „Ważne”.
2. Zadania
Widoczne w tej części zadania zostały przypisane do ciebie przez system, ze względu na role, które masz nadane w systemie. Są one wyświetlane w dwóch zakładkach:
- Najnowsze – 5 ostatnio dodanych zadań.
- Bliski termin – 5 zadań ze zbliżającym się terminem.
Etykieta „nowe”
Do momentu odczytania zadania, będziesz widział przy nim etykietę „nowe”. Aby przeczytać treść zadania, kliknij w jego wiersz. Zadanie zostanie wyświetlone w osobnym oknie. Znajdziesz w nim:
- Opis zadania
- Termin realizacji
- Liczbę dni pozostałych do terminu realizacji.
„Przejdź do wszystkich zadań”
Ten przycisk pozwoli ci przejść do zestawienia wszystkich zadań tj. zrealizowanych i niezrealizowanych, aktualnych i z terminem, który upłynął.
Zestawienie zadań
Zestawienie zadań obejmuje wszystkie zadania przypisane do nadanych ról – historyczne i aktualne. Po lewej stronie zestawienia znajdziesz filtry, które pozwolą szybko odnaleźć konkretne zadanie lub zadania.
Aby odszukać pojedyncze zadanie, wpisz jego tytuł i/lub identyfikator zewnętrzny we właściwym oknie i kliknij w przycisk „Szukaj”.
Aby przefiltrować zadania po wybranym atrybucie, wskaż właściwą informację w filtrach. Do wyboru masz:
- Ankiety i ogłoszenia
- Zadania zrealizowane i niezrealizowane
- Zadania o terminie realizacji od-do
- Zadania o terminie rozpoczęcia od-do
- Zadania o dacie zakończenia od-do.
Po wskazaniu wybranych informacji, kliknij w przycisk „Szukaj”.
Wyniki filtrowania wyświetlane są w widoku tabelarycznym. W tabeli znajdziesz:
- Tytuł zadania
- Identyfikator zewnętrzny
- Termin realizacji
- Datę rozpoczęcia
- Datę zakończenia
- Informację czy zadanie zostało zrealizowane (X oznacza zadanie niezrealizowane).
Jak oznaczyć zadanie jako wykonane?
Możesz zrobić to na dwa sposoby:
- Odszukaj zadanie w podzakładce „Najnowsze” lub „Bliski termin”. Kliknij w wiersz zadania, następnie wybierz „Oznacz jako zrealizowane”.
- Przejdź do zestawienia zadań. Odszukaj zadanie z wykorzystaniem dostępnych filtrów. Przejdź do szczegółów zadania (linkiem aktywnym jest tytuł zadania), a następnie wybierz „Oznacz jako zrealizowane”.
3. Aktualności i komunikaty
W tej sekcji pulpitu możesz zapoznać się z ostatnio opublikowanymi aktualnościami systemu POL-on (dostępnymi na stronie https://polon.nauka.gov.pl/kategoria-aktualnosci/aktualnosci-pol-on/) oraz Komunikatami MNiSW (opublikowanymi na stronie https://polon.nauka.gov.pl/kategoria-aktualnosci/komunikat-mein/). Po kliknięciu w wybraną informację, system wyświetli ją w osobnym oknie.
Na pulpicie widzisz po 5 ostatnich aktualności i komunikatów. Jeśli chcesz, możesz przejść do strony aktualności i komunikatów. W tym celu użyj linków znajdujących się na dole sekcji.
4. Ostatnio dodane lub aktualizowane
Ta sekcja wyświetla informacje z pomocy systemu i najczęściej zadawanych pytań (FAQ).
Wybierz właściwą podzakładkę (pomoc lub FAQ). System wyświetli 5 ostatnio opublikowanych lub zaktualizowanych informacji, ze wskazaniem modułu, którego dotyczą.
Aby zapoznać się z treścią wpisu, kliknij w wiersz z jego tytułem, a następnie kliknij w link „Czytaj dalej”.
Jeśli chcesz możesz przejść do wszystkich wpisów pomocy lub FAQ. W tym celu użyj linków znajdujących się na dole sekcji.
5. Przydatne linki
Na dole pulpitu znajdziesz bezpośrednie linki do:
- Pomocy systemu
- FAQ
- Strony szkoleń
- Kanału OPI PIB na YouTube
- Platformy RAD-on.