W tym artykule znajdziesz informacje o tym, co znajduje się w zakładce danych aktualnych kierunku oraz które z informacji widocznych w zakładce można poprawić z poziomu pracownika uczelni.
Aby przejść do danych o kierunku wprowadź nazwę lub kod kierunku [1] w filtrach zestawienia studiów i uruchomień twojej jednostki i kliknij w przycisk „Szukaj”. Kliknij w nazwę kierunku [2].
W domyślnej zakładce znajdziesz aktualne informacje o kierunku, pogrupowane w sekcjach:
- Dane podstawowe,
- Dyscypliny,
- Instytucja prowadząca i instytucje współprowadzące,
- Jednostki organizacyjne zarządzające danymi studiów na kierunku,
- Podstawa prawna.
Korekta danych kierunku zależy od podstawy prawnej utworzenia studiów. Więcej o uprawnieniach użytkownika z rolę edycyjną do modułu przeczytasz tutaj.
Po dodaniu uruchomienia do kierunku jego nazwa i profil stają się nieedytowalne. Uprawnienia do edycji tych danych posiada pracownik z rolą ministerialną.
Jeśli posiadasz rolę INST_KIERUNKI_ADM, to trybie edycji danych wyświetlonych w zakładce [1] możesz:
- Poprawić dane klasyfikacji ISCED [2],
- Zaznaczyć/odznaczyć dane grupy studiów (Filologia obca, Nauczycielskie, Studia inne niż wspólne bez wskazania dyscypliny wiodącej) [3],
- Poprawić/usunąć/dodać dyscyplinę w ramach aktualnej listy dyscyplin [4] (Wcześniejsze listy dyscyplin znajdziesz w zakładce „Listy dyscyplin”),
- Dodać/usunąć jednostkę organizacyjną zarządzającą danymi studiów na kierunku [5].
- Skorygować dane dotyczące podstawy prawnej utworzenia studiów lub oznaczyć brak podstawy prawnej [6].
Ścieżki rejestracji danych podstawowych znajdziesz tutaj.
Po aktualizacji danych zapisz formularz przyciskiem na górze strony.
Podstawy prawne:
Rozporządzenie Ministra Nauki z dnia 12 września 2024 r. w sprawie danych przetwarzanych w Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on (Dz.U.2024.1403)– § 5 ust. 2, § 12 ust. 1 pkt 1-2.