Z tego wpisu dowiesz się jak zatwierdzić dane działu sprawozdania oraz jak zatwierdzić całe sprawozdanie GUS. 

Aby uzupełnić podsumowanie sprawozdania oraz zatwierdzić sprawozdanie jako całość potrzebujesz roli edycyjnej do modułu GUS. 

Zatwierdzenie danych działu 

Po wprowadzeniu danych do działu zgodnie ze ścieżką opisaną tutaj, możesz potwierdzić poprawność danych. 

Przejdź do wybranego działu i kliknij przycisk „Zatwierdź dane działu” [1]

Jeśli zatwierdzisz dział, w którym należy wprowadzić dane ręcznie częściowo lub w całości bez importu pliku. System wymusi potwierdzenie, że brak danych uzupełnianych ręcznie jest działaniem celowym i opisuje faktyczny stan danych sprawozdawczych [2]. Po potwierdzeniu nieuzupełnione pola zostaną potraktowane jak wypełnione zerami [3]

Zatwierdzenie działu zamyka jego edycję. W efekcie zatwierdzenia status działu zmieni się na zatwierdzony (ikona zielonego haczyka) [1].  

Każdy z działów należy zatwierdzić osobno. Zatwierdzenie wszystkich działów w sekcji, sprawi, że przy danej sekcji pojawi się status danych zatwierdzonych [2]

Jeśli 

  • zatwierdziłeś dział przez pomyłkę, 
  • chcesz wykonać korektę wprowadzonych danych lub 
  • uzupełnić dane w dziale sprawozdania, 

to możesz cofnąć zatwierdzenie i przywrócić edycję działu. 

Aby cofnąć zatwierdzenie działu przejdź do danego działu i użyj przycisku „Przywróć dział do edycji” [3]. Dział zostanie przywrócony do edycji. Popraw lub uzupełnij dane działu zgodnie z zasadami uzupełniania sprawozdania i ponownie go zatwierdź. 

Zatwierdzenie całego sprawozdania 

Reguły techniczne 

Zatwierdzenie sprawozdania jest możliwe, gdy 

  • nie ma błędów walidacyjnych w sprawozdaniu instytucji głównej oraz wszystkich powiązanych sprawozdaniach filii 
  • wszystkich działy zostały zatwierdzone w sprawozdaniu instytucji głównej oraz wszystkich powiązanych sprawozdaniach filii, 
  • działy puste, które nie zawierają żadnych danych również zostały zatwierdzone. 
  • wszystkie pola w zakładce Podsumowania sprawozdania zostały uzupełnione. 

Jeśli zatwierdziłeś wszystkie działy sprawozdania, przejdź do zakładki Podsumowanie [1] i kliknij w przycisk Edytuj [2]

Uzupełnij: 

  • Szacunkowy czas (w minutach) przeznaczony na przygotowanie danych dla potrzeb wypełnienia formularza [1]
  • Szacunkowy czas (w minutach) przeznaczony na wypełnienie formularza [2]
  • Dane osoby odpowiedzialnej za wypełnienie sprawozdania [3] 
    • Imię 
    • Nazwisko 
    • Telefon 
    • E-mail. 

W przypadku sprawozdania o mobilności S-M-POLON podaj informację czy w strukturze uczelni funkcjonuje Uniwersytet Trzeciego Wieku (Tak/Nie) [4]

Na koniec zaznacz checkbox potwierdzający poprawność i kompletność sprawozdania („Oświadczam, że sprawozdanie zostało uzupełnione zgodnie z najlepszą wiedzą o stanie faktycznym”) [1]

Kliknij w przycisk Zapisz [2] i potwierdź [3]. Sprawozdanie zostanie zatwierdzone [4]

Jeśli po zatwierdzeniu całości sprawozdania zaistnieje potrzeba korekty w jego danych, zgłoś się do Ministerstwa w prośbą o przywrócenie edycji. Jak to zrobić przeczytasz tutaj