W tym artykule znajdziesz informacje o tym, jak rejestrować zaplanowane uruchomienia kierunku i zarządzać ich danymi.

Wybierz moduł Kierunki studiów [1], a następnie Zestawienie studiów i uruchomień twojej jednostki [2].

Odszukaj wybrany kierunek za pomocą filtrów zestawienia [1]. Jeśli trzeba – wskaż właściwy kierunek, spośród odnalezionych wyników [2]. W widoku pojedynczym (uproszczonym) [3] przewiń ekran do dołu.

W danych o uruchomieniach kierunku znajdziesz przycisk „Zobacz planowane uruchomienia” [1]. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do sekcji planowanych uruchomień.

W sekcji Planowane uruchomienia możesz:

  • zapoznać się z zarejestrowanymi przyszłymi uruchomieniami [2],
  • zarejestrować planowane uruchomienie kierunku (przycisk „+Dodaj planowane uruchomienie”) [3].

Po przejściu do danych szczegółowych zaplanowanego uruchomienia możesz je zatwierdzić lub odrzucić. Więcej o tych czynnościach przeczytasz w dalszej części wpisu.

Rejestracja planowanego uruchomienia kierunku

Kliknij w przycisk „+Dodaj planowane uruchomienie” [1].

Uzupełnij formularz od góry do dołu w zakresie wymaganych danych (oznaczonych gwiazdką – *). Nazwa planowanego uruchomienia jest nazwą kierunku.

Wskaż dane planowanego uruchomienia:

  • tytuł uzyskany w wyniku ukończenia studiów,
  • planowaną datę uruchomienia (z przyszłości! [2]),
  • formę,
  • liczbę semestrów,
  • liczbę punktów ECTS wymaganą do uzyskania kwalifikacji,
  • język kształcenia.

Możesz wprowadzić kod zewnętrzny uruchomienia, jeśli twoja jednostka się nimi posługuje.

Zapisz formularz [3].

System poinformuje cię o dodaniu planowanego uruchomienia. Jego status przyjmie wartość „Planowane”.

Aby przejść do danych szczegółowych planowanego uruchomienia, kliknij w wiersz z jego danymi [4].

Korekta planowanego uruchomienia

Jeśli potrzebujesz skorygować informacje dotyczące planowanego uruchomienia, odnajdź uruchomienie za pomocą filtrów zestawienia [1]. Przejdź do danych szczegółowych, klikając w wiersz z jego danymi [2].

Użyj przycisku „Koryguj” w sekcji wymagającej poprawy [3]. Po korekcie danych zapisz zmiany [4].

Zatwierdzenie/odrzucenie planowanego uruchomienia

Planowane uruchomienia możesz zatwierdzić lub odrzucić za pomocą przycisków dostępnych w danych szczegółowych uruchomienia.

Znajdź planowane uruchomienie za pomocą filtrów zestawienia (wpisując jego kod lub filtrując uruchomienia po statusie „Planowane”) [1]. Przejdź do danych szczegółowych wybranego uruchomienia, klikając w wiersz z jego danymi [2].

  • Jeśli chcesz zatwierdzić zaplanowane uruchomienie – po upływie daty, od której faktyczne będzie ono prowadzone – użyj przycisku „Zatwierdź” [1], a następnie potwierdź decyzję [2].

W efekcie zaplanowane uruchomienie zostanie przeniesione do sekcji uruchomień prowadzonych.

  • Jeśli chcesz odrzucić zaplanowane uruchomienie – gdy mimo planów nie uda się uruchomić na nim kształcenia – użyj przycisku „Odrzuć” [1], a następnie potwierdź decyzję [2].

Odrzucone uruchomienie pozostanie w sekcji „Planowane uruchomienia”, ale jego status zmieni się z „Planowane” na „Odrzucone” [3]. Będziesz mógł je wyszukać w wykazie za pomocą właściwego filtra.

Usunięcie planowanego uruchomienia

Jeśli dodałeś niepotrzebnie planowane uruchomienie kierunku, możesz je usunąć. W tym celu przejdź do danych planowanego uruchomienia [1].

Kliknij w przycisk „Usuń” [2].

Ponieważ jest to czynność nieodwracalna będziesz musiał potwierdzić decyzję (przycisk „Kontynuuj”) [3].

System poinformuje cię o usunięciu planowanego uruchomienia.