Z tego artykułu dowiesz się jak osoba z rolą edycyjną do modułu Kierunki studiów może wprowadzić informacje o opłatach pobieranych przez uczelnię. 

Opłaty, które zostały wskazane w przepisach prawnych należy raportować do systemu na dany rok akademicki, jeśli są pobierane przez uczelnię. Są to opłaty: 

  • za kształcenie na studiach niestacjonarnych, 
  • za powtarzanie określonych zajęć na studiach stacjonarnych z powodu niezadowalających wyników w nauce, 
  • za kształcenie na studiach w języku obcym, 
  • za prowadzenie zajęć nieobjętych programem studiów, 
  • za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim, 
  • za kształcenie na studiach stacjonarnych – w przypadku uczelni niepublicznych, 
  • rekrutacyjne. 

Wytyczne merytoryczne 

Zgodnie ze stanowiskiem ministerstwa  

  • wysokość opłat należy podać w złotych,  
  • w przypadku  
    • różnych wartości opłat – w zależności od studenta – należy wprowadzić opłatę uśrednioną, wyliczoną przy wykorzystaniu średniej ważonej, 
    • kilku wariantów częstotliwości uiszczania tej samej opłaty należy zarejestrować średnią opłatę za semestr, 
    • pobierania opłaty w euro należy dokonać przeliczenia na złote według kursu z dnia 30 września

Aby zarejestrować wysokość opłat pobieranych na danym kierunku w danym roku akademickim wyszukaj kierunek za pomocą filtrów zestawienia [1] i przejdź do jego danych szczegółowych [2].

Wybierz zakładkę „Opłaty”, a następnie kliknij w przycisk „Utwórz listę opłat na nowy rok” [3].

Wybierz rok akademicki [1] i zatwierdź [2].

Następnie kliknij w przycisk „+ Dodaj informacje o opłacie” [1].

Uzupełnij [2]

  • rodzaj opłaty, 
  • częstotliwość uiszczania, 
  • wysokość opłaty. 

Potwierdź wprowadzone informacje znacznikiem zapisu [3].

Powtórz powyższą ścieżkę, aby zarejestrować kolejny rodzaj opłaty.

Wprowadzone rodzaje opłat stają się niedostępne do wybrania [4].

Po zapisie danych o opłacie możesz je:  

  • skorygować [1] lub 
  • usunąć [2].