Z tego wpisu dowiesz się, jak osoba z rolą edycyjną do modułu Kierunki studiów może aktualizować informacje o studiach wspólnych oraz podmiotach współprowadzących studia wspólne.
Po rejestracji i potwierdzeniu uczestnictwa w studiach wspólnych możesz:
- skorygować znacznik „Interdyscyplinarne” [1],
- dodać kolejną uczelnię współprowadzącą [2],
- korygować wprowadzoną uczelnię [3] (w zakresie wprowadzonych dat),
- zakończyć prowadzenia studiów wspólnych przez uczelnię [4],
- usunąć wprowadzoną uczelnię do studiów wspólnych [5],
- usunąć studia wspólne [6].

Korekta znacznika „Interdyscyplinarne”
Aby skorygować znacznik studiów wspólnych interdyscyplinarnych odnajdź kierunek i przejdź do zakładki „Studia wspólne”. Następnie w użyj przycisku „Zmień” [1] przy informacji „Interdyscyplinarne”, zaznacz lub odznacz checkbox [2] i zapisz zmianę [3].

Dodanie kolejnej uczelni współprowadzącej
Odnajdź kierunek i przejdź do zakładki „Studia wspólne”. Kliknij w przycisk „+Dodaj instytucję współprowadzącą” [1].

Postępuj zgodnie ze ścieżką rejestracji instytucji współprowadzącej (krajowej lub zagranicznej) opisaną w tym wpisie.

Korekta wprowadzonej uczelni współprowadzącej
Odnajdź kierunek i przejdź do zakładki „Studia wspólne”. Przy wybranej instytucji, użyj przycisku korekty [1] (ikona ołówka). Wprowadź poprawki [2] i zapisz informację znacznikiem zapisu [3]. Na koniec zapisz całość [4].




Korektę danych możesz wykonać dla kilku instytucji w jednej operacji. Będzie to wymagało potwierdzania całości przyciskiem „Zapisz”.
Zakończenie prowadzenia studiów wspólnych przez uczelnię
W zakładce „Studia wspólne” danego kierunku użyj przycisku zakończenie prowadzenia studiów wspólnych [1] (ikona kółka z X) przy wybranej instytucji. Wprowadź datę z kalendarza [2] i zapisz informację znacznikiem zapisu [3]. Na koniec zapisz całość.


Kończenie współprowadzenia możesz wykonać dla kilku/wszystkich instytucji w jednej operacji. Będzie to wymagało potwierdzania całości przyciskiem „Zapisz”.
Jeśli w zakładce pozostanie tylko jedna instytucja prowadząca studia wspólne, to system nie przyjmie zapisu [4]. Zanim zapiszesz całość – zakończ współprowadzenie w danych ostatniej instytucji [5] lub dodaj nowy podmiot współprowadzący studia wspólne.



Usunięcie dodanej uczelni ze studiów wspólnych
Jeśli omyłkowo dodałeś uczelnię z danych kierunku prowadzonego w ramach studiów wspólnych, możesz ją usunąć.
W zakładce „Studia wspólne” danego kierunku użyj przycisku usunięcia [1] (ikona śmietnika). Potwierdź chęć usunięcia przyciskiem „Kontynuuj” [2]. Operacja ta jest możliwa do wykonania gdy wśród instytucji prowadzących studia pozostaną co najmniej dwie instytucje.



Jeśli pomyliłeś się i dodałeś niewłaściwą uczelnię do studiów wspólnych, to najpierw dodaj właściwą uczelnię do rekordu, a dopiero potem usuń uczelnię wprowadzoną omyłkowo.
W rekordzie przez cały okres studiów musza znajdować się co najmniej dwie instytucje współprowadzące. Jeśli złamiesz tę zasadę system wyświetli komunikat: „Przez cały okres studiów wspólnych muszą w nich uczestniczyć co najmniej dwie instytucje współprowadzące”.
Usunięcie studiów wspólnych
Jeśli omyłkowo zarejestrowałeś studia wspólne, możesz je usunąć. W zakładce „Studia wspólne” danego kierunku użyj przycisku usuń studia wspólne [1]. Potwierdź chęć usunięcia przyciskiem „Kontynuuj” [2]. System poinformuje cię o usunięciu studiów wspólnych.



Podstawy prawne:
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018 poz. 1668) – Art. 346 ust 1 pkt 7, art. 53 ust 2, 7, 8a, art. 60 ust. 1-4, art. 60a;
Ustawa z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2023 poz. 1672) – Art. 13 pkt 3 lit. e, pkt 5;
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 marca 2019 r. w sprawie danych przetwarzanych w Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on (Dz.U.2019 poz. 496) – z § 5 ust 2 pkt 6.