W tym artykule poznasz ścieżkę rejestracji udziału czasu pracy w oświadczeniu o reprezentowanej dyscyplinie.

Wskazywanie udziału czasu pracy następuje podczas rejestracji oświadczenia o dyscyplinie pracownikowi, który prowadzi działalność naukową lub bierze udział w jej prowadzeniu (w celu wyborów do Rady Doskonałości Naukowej). Więcej szczegółów o tym kto i kiedy składa oświadczenie o dyscyplinie znajdziesz tutaj.

Jeśli chcesz poznać zasady, od których zależy możliwy do wskazania udział czasu pracy w oświadczonej dyscyplinie, zapoznaj się z wpisem tutaj.

Reguły merytoryczne

  • Informacja o udziałach czasu pracy jest związana z oświadczeniem o dyscyplinie, ale nie jest częścią tego oświadczenia. Przy rejestracji zmian w udziałach czasu pracy nie jest konieczne zbieranie nowych oświadczeń od pracowników.
  • Zarówno dla celów związanych z wyliczeniem subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego, jak i dla przeprowadzenia ewaluacji jakości działalności naukowej uwzględnia się udziały czasu pracy obowiązujące na dzień 31 grudnia danego roku.

Więcej na temat osób prowadzących działalność naukową przeczytasz w komunikacie ministerstwa: https://www.gov.pl/web/nauka/konstytucja-dla-nauki-komunikat-w-sprawie-oswiadczen

Reguły techniczne

  • Wprowadzenie informacji o udziale czasu pracy jest konieczne. Bez tego nie uda się zarejestrować oświadczenia o dyscyplinie.  Dotyczy to takżeprzypadku oświadczenia tylko jednej dyscypliny.
  • Udziały czasu pracy muszą być podane dla całego okresu trwania oświadczenia o dyscyplinie.
  • Udziały czasu pracy muszą sumować się do 100% przy pracownikach prowadzących działalność naukową oraz przy pracownikach na stanowiskach nienaukowych, gdy mają złożone oświadczenie o zaliczeniu do liczby N. W pozostałych przypadkach dotyczących pracowników nienaukowych suma udziałów może wynosić 0%.
  • Wskazanie udziału 0% umożliwia oznaczenie, że pracownik na stanowisku nienaukowym rzeczywiście nie prowadził działalności naukowej od wskazanej daty (w sytuacji, gdy nie minęły 2 lata od złożenia oświadczenia o dyscyplinie i nie można go zamknąć).
  • System wyświetla informacje wspomagające poprawne uzupełnianie danych o oświadczeniu o dyscyplinie, oświadczeniu o zaliczeniu do liczby N oraz udziałach w poszczególnych dyscyplinach. Uniemożliwia rejestrację udziałów, które nie przysługują pracownikowi ze względu na stanowisko i złożone oświadczenia.

Rejestracja udziału czasu pracy w oświadczeniu o dyscyplinie

Aby dodać udział czasu pracy podczas rejestracji oświadczenia o dyscyplinie [1] (po wprowadzeniu daty złożenia oświadczenia i wskazaniu dyscypliny lub dyscyplin) kliknij w przycisk „Dodaj udział” [2].

Następnie wprowadź:

  • datę od kiedy obowiązuje wskazany udział czasu pracy (przy rejestracji oświadczenia o dyscyplinie data ta powinna zgadzać się z datą złożenia oświadczenia) [1],
  • udział % we wskazanej dyscyplinie (do wyboru masz 25, 50, 75, 100, 0).

Kliknięcie w przycisk „Dodaj oświadczenie” zapisuje całość formularza [3].

Po rejestracji oświadczenia wraz z udziałami możesz:

  • skorygować wprowadzone informacje o udziale czasu pracy (opcja dostępna czasowo) [1]
  • usunąć całe oświadczenie o dyscyplinie wraz z wszystkimi wprowadzonymi udziałami (opcja dostępna czasowo) [2]
  • zakończyć trwanie oświadczenia o dyscyplinie (po upłynięciu 2 lat) [3]
  • zarejestrować nowy udział czasu pracy
  • usunąć ostatni wprowadzony udział

Korekta wprowadzonego udziału czasu pracy

Aby poprawić błędnie wskazany udział czasu pracy w oświadczeniu wejdź w oświadczenie o dyscyplinach pracownika i użyj ikony ołówka [1], a następnie wskaż właściwy udział [2]. Na koniec potwierdź korektę („Zapisz”) [3].

Rejestracja zmiany udziału czasu pracy

Aby zarejestrować zmianę udziału czasu pracy, wejdź w oświadczenie o dyscyplinach pracownika i użyj ikony ołówka [1]. Następnie kliknij w przycisk „+ Dodaj kolejny udział” [2].

Wprowadź:

  • Datę zmiany udziału czasu pracy [1]
  • Zmienione udziały [2].

Na koniec kliknij w przycisk „Zapisz” [3].

Usunięcie kolejnego udziału czasu pracy

Wprowadzony omyłkowo kolejny udział możesz usunąć, o ile mieścisz się w oknie edycyjnym. Aby usunąć wprowadzony kolejny udział użyj ikony ołówka [1]. Kliknij w „Usuń udział” [2] i zapisz zmiany [3].