Rejestracja studenta nieposiadającego polskiego obywatelstwa obejmuje:
- Uzupełnienie danych identyfikacyjnych i osobowych
- Przypisanie studenta do uruchomienia
- Wskazanie podstawy przyjęcia i kształcenia.
Po rejestracji można będzie podać dodatkowe informacje dotyczące studiów np. dotyczące pomocy materialnej.
Aby zarejestrować nowego studenta nieposiadającego polskiego obywatelstwa, należy wykonać poniższe czynności.
W wykazie studentów twojej jednostki kliknij w przycisk „Zarejestruj rozpoczęcie studiów”, znajdujący się nad zestawieniem zarejestrowanych studentów. Za jego pomocą przejdziesz do formularza dodawania nowego studenta.
Dane identyfikacyjne
Zaznacz identyfikację dokument tożsamości, a następnie wprowadź z rozwijanego menu jego typ, wpisz numer dokumentu i kraj wydania. Kliknij w przycisk „Dane osobowe”.
System dokona weryfikacji czy osoba o wskazanym identyfikatorze była wcześniej rejestrowana w kontekście twojej uczelni.
W przypadku studenta nierejestrowanego wcześniej, w kolejnym kroku uzupełnij jego dane osobowe. Dane obowiązkowe zostały oznaczone gwiazdką.
Dane osobowe
Korzystając z klawiatury lub dostępnych wartości wprowadź:
- Nazwisko
- Imię
- Rok urodzenia
- Płeć
- Obywatelstwo (możliwość podania kilku wartości)
- Państwo urodzenia.
Zaznacz czy cudzoziemiec ma:
- Kartę Polaka.
W kolejnym kroku (przycisk „Kierunek studiów”) wskaż uruchomienie, na które przyjęto studenta.
W przypadku studenta rejestrowanego wcześniej, dane osobowe zostaną uzupełnione w oparciu o informacje z wcześniejszych studiów.
Na każdym etapie rejestracji możesz anulować proces korzystając z linku „Porzuć rejestrację”. System będzie potrzebował potwierdzenia czynności (przycisk „Porzuć rejestrowanie”).
Kierunek studiów
Aby przypisać studenta do właściwego kierunku wskaż rodzaj rekrutacji. W tym wpisie została przedstawiona rekrutacja na kierunek z kodem uruchomienia.
Jeśli chcesz zarejestrować studenta pochodzącego z rekrutacji bez przypisania do kierunku postępuj zgodnie ze ścieżką opisaną w odrębnym wpisie tu.
Aby przypisać właściwe uruchomienie studiów do danych studenta skorzystaj z wyszukiwania po nazwie lub kodzie. Po oznaczeniu wybranego sposobu wprowadź nazwę lub kod uruchomienia. W przypadku wprowadzenia nazwy system podpowie ci odnalezione uruchomienia. Wskaż właściwe uruchomienie.
Jeśli studia mają charakter międzydziedzinowy postępuj zgodnie ze ścieżką opisaną tutaj.
W kolejnym kroku dodasz informacje o semestrze (przycisk „Semestr studiów”).
Parametry rozpoczęcia studiów
Dodaj informacje o semestrze studenta wskazując:
- Rok akademicki
- Semestr (zimowy, letni)
- Semestr studenta
- Miejsce zamieszkania przed rozpoczęciem studiów.
Następnie wybierz z kalendarza:
- Datę rozpoczęcia studiów
oraz odpowiedź na pytania:
- Czy realizuje kształcenie przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela?
- Czy realizuje kształcenie na studiach wspólnych?
Kliknij w przycisk „Punkty ECTS”.
Punkty ECTS
Wprowadź uzyskane punkty ECTS . Uzyskane punkty ECTS u nowo rejestrowanego studenta to „0”. Właściwe punkty (odpowiadające zaliczonym przedmiotom) zostaną dodane po semestrze.
Ostatni krok to rejestracja podstawy studiowania (przycisk „Podstawy studiowania”).
Podstawa przyjęcia i kształcenia cudzoziemca
Rejestracja tej obowiązkowej informacji dla cudzoziemców została opisana w osobnym wpisie tu.
Podstawa zwolnienia z opłat
Cudzoziemca może zostać zwolniony z opłat. Informacja ta podlega obowiązkowej rejestracji o ile dotyczy studenta. Podstawę zwolnienia z opłat możesz wprowadzić do formularza na etapie rejestracji studenta lub później. Proces ten został opisany tutaj.
Po rejestracji możesz dodać studentowi informacje o uzyskanej pomocy materialnej.
Zarejestrowanego studenta możesz usunąć z wykazu zgodnie z procedurą opisaną tutaj.
Inne przydatne wpisy: