Przy opracowywaniu informacji w tym zakresie należy pamiętać, że zespół oceniający dokonuje ewaluacji z uwzględnieniem następujących kryteriów szczegółowych ewaluacji wskazanych w § 2 pkt 3 rozporządzenia:

  1. adekwatność dorobku naukowego lub artystycznego i dorobku zawodowego oraz aktywności naukowej lub artystycznej i aktywności zawodowej tych osób do zakresu prowadzonego kształcenia doktorantów,
  2. jakość działań na rzecz rozwoju zawodowego tych osób, w szczególności w zakresie związanym ze sprawowaniem funkcji promotora lub promotora pomocniczego, podejmowanych przez te osoby i przez podmiot prowadzący szkołę doktorską,
  3. rzetelność działań podejmowanych przez podmiot w celu weryfikacji kwalifikacji tych osób.


Podmiot powinien skupić się na zaprezentowaniu kadry prowadzącej kształcenie w SD w kontekście jej kwalifikacji potrzebnych do realizacji efektów kształcenia. Omówienia wymaga całokształt doboru kadry szkoły doktorskiej, posiadane przez nią kwalifikacje i kompetencje do kształcenia doktorantów w obszarze realizowanego programu kształcenia.

Podmiot powinien zaprezentować w każdej z dyscyplin, w których prowadzona jest szkoła doktorska, po 5 sylwetek prowadzących kształcenie w SD nauczycieli akademickich lub pracowników naukowych o najwyższych kwalifikacjach, biorąc pod uwagę uznany dorobek naukowy lub artystyczny i kompetencje w zakresie opieki naukowej lub artystycznej, a także adekwatny dorobek zawodowy i aktywność zawodową, w tym doświadczenie w pozyskiwaniu grantów i kierowaniu projektami finansowanymi z grantów.

W raporcie omówienia wymaga również kwestia podnoszenia przez kadrę SD swoich kwalifikacji i kompetencji zarówno w zakresie własnego rozwoju naukowego lub artystycznego, jak i opieki naukowej lub artystycznej nad doktorantami, w tym tzw. umiejętności przekrojowych. Zagadnienie to powinno zostać przedstawione zarówno w kontekście inicjatyw podejmowanych przez kadrę indywidualnie, jak i warunków oraz możliwości tworzonych w tym celu przez podmiot w szkole doktorskiej oraz rzeczywistej oferty kierowanej do kadry.

Podmiot powinien przedstawić informacje dotyczące zasad, którymi się kieruje przy doborze kadry prowadzącej kształcenie w szkole doktorskiej i sposobów weryfikacji kwalifikacji i kompetencji tych osób. Omówienia wymaga również sposób weryfikowania jakości i skuteczności prowadzonego przez kadrę kształcenia, w tym wywiązywania się przez nią ze swoich obowiązków, a także okoliczności dyskwalifikujące kadrę z prowadzenia kształcenia w SD.

W raporcie należy ponadto wykazać istotę zakończonych i toczących się sporów dotyczących wywiązywania się kadry szkoły doktorskiej ze swoich obowiązków, przy czym szczegółowy charakter tych spraw może zostać zweryfikowany przez zespół oceniający w toku wizytacji.

Podmiot może przedstawić inne istotne jego zdaniem informacje na potrzeby oceny omawianego obszaru.
Zaprezentowane omówienie powinno kończyć się samooceną.

Materiał prezentujący sylwetki nauczycieli akademickich lub pracowników naukowych o uznanych przez podmiot najwyższych kwalifikacjach powinien zostać załączony w przewidzianym do tego miejscu, w formie odpowiednio opisanych plików pdf. Zaznacza się konieczność załączenia plików w obu wersjach językowych (polskiej i angielskiej). Ewentualna weryfikacja kwalifikacji pozostałej kadry szkoły doktorskiej może być przedmiotem analizy zespołu oceniającego w trakcie wizytacji, jak również na podstawie oficjalnych danych gromadzonych w systemie POL-on.