Przy opracowywaniu informacji w tym zakresie należy pamiętać, że zespół oceniający dokonuje ewaluacji z uwzględnieniem następujących kryteriów szczegółowych ewaluacji wskazanych w § 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 27 września 2021 r. w sprawie ewaluacji jakości kształcenia w szkole doktorskiej:

  1. adekwatność efektów uczenia się określonych w programie kształcenia do efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
  2. adekwatność aktywności naukowej lub artystycznej doktorantów i upowszechniania jej wyników, określonych w indywidualnych planach badawczych, do efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
  3. sposób realizacji programu kształcenia oraz indywidualnych planów badawczych w celu osiągnięcia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
  4. sposób realizacji interdyscyplinarności procesu kształcenia w celu osiągnięcia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
  5. rzetelność procesu doskonalenia programu kształcenia, ukierunkowanego na poprawę jego adekwatności do efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK.

Podmiot powinien skupić się na zwięzłym przedstawieniu programów kształcenia oraz indywidualnych planów badawczych: określić ich założenia i zasady konstruowania, metody ich doskonalenia oraz proces ich zmian. Informacja powinna dotyczyć programów i planów z lat objętych ewaluacją. Niezbędne jest wykazanie, że programy i plany, a także ich realizacja (uwzględniająca aktywność naukową lub artystyczną doktorantów i upowszechnianie jej wyników) gwarantują uzyskanie efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK: w obszarach wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Dodatkową uwagę należy poświęcić temu, w jaki sposób interdyscyplinarność procesu kształcenia jest wykorzystywana do osiągnięcia tych efektów. Interdyscyplinarność należy rozumieć nie tyle jako interdyscyplinarność samej szkoły doktorskiej, co jako filozofię kształcenia polegającą na włączeniu doktoranta w proces, który obok rozwiązania określonego problemu badawczego ukierunkowany jest na wieloaspektowe poznanie i zrozumienie świata. Omówienia i poparcia przykładami wymaga również sprawa zdobywania przez doktorantów w toku kształcenia tzw. umiejętności przekrojowych (czyli kwalifikacji dotyczących np. krytycznego myślenia, kreatywności, podejmowania inicjatywy, umiejętności rozwiązywania problemów, oceny ryzyka i podejmowania decyzji) oraz umiejętności dotyczących prowadzenia działalności naukowej – niezwykle istotnych dla rozwoju kariery badacza zarówno w świecie akademickim, jak i poza nim.
Podmiot może przedstawić również inne istotne informacje na potrzeby oceny adekwatności programów i planów względem poziomu 8 PRK – o ile uzna to za zasadne.

Zaprezentowane omówienie powinno kończyć się samooceną.
Programy kształcenia powinny zostać załączone w przewidzianym do tego miejscu, w formie odpowiednio opisanych plików w formacie pdf. Zaznacza się konieczność załączenia plików w obu wersjach językowych (polskiej i angielskiej). 

Indywidualne plany badawcze będą przedmiotem analizy zespołu oceniającego w trakcie wizytacji. Plany zostaną wybrane w sposób losowy.