Treść tego artykułu jest przeznaczana dla administratorów, którzy chcą zarządzać statusami konta użytkownika.

Zawieszenie konta

Jako administrator systemu w jednostce możesz zawiesić konto użytkownikowi.

Wyszukaj użytkownika za pomocą filtrów i przejdź do szczegółów jego rekordu. Kliknij w przycisk „Zawieś w instytucji” [1] i potwierdź [2]. Status konta zostanie zmieniony z „Aktywny” na „Zawieszony” [3].

Odwieszenie konta

Jako administrator systemu w jednostce możesz przywrócić konto użytkownikowi. Wyszukaj użytkownika za pomocą filtrów i przejdź do szczegółów jego rekordu. Kliknij w przycisk „Odwieś w instytucji” [1] i potwierdź [2]. Status konta zostanie zmieniony z „Zawieszony” na „Aktywny” [3].

Status użytkownika (aktywny lub zawieszony) obejmuje całą instytucję, łącznie z jej jednostkami podrzędnymi.

Zawieszenie i odwieszenie w instytucji wywołują skutki tylko w jej obrębie. Przykładowo jeśli użytkownik ma konta w dwóch uczelniach, to zawieszenie w jednej uczelni nie wpłynie na możliwość logowania do systemu w drugiej.