Treść tego artykułu jest przeznaczana dla administratorów, którzy chcą zarządzać statusami konta użytkownika.
Zawieszenie konta
Jako administrator systemu w jednostce możesz zawiesić konto użytkownikowi.
Zawieszenie konta powinno być wykonane, gdy użytkownik przestaje korzystać z systemu (Konta w POL-on nie są usuwane).
Wyszukaj użytkownika za pomocą filtrów i przejdź do szczegółów jego rekordu. Kliknij w przycisk „Zawieś w instytucji” [1] i potwierdź [2]. Status konta zostanie zmieniony z „Aktywny” na „Zawieszony” [3].
Zawieszenie konta następuje wyłącznie na poziomie systemu POL-on, a nie Modułu Centralnego Logowania (MCL). Konto MCL jest dalej aktywne. Użytkownik może logować się centralnie do pozostałych systemów podpiętych do MCL, ale nie będzie mógł zalogować się do POL-onu.
Odwieszenie konta
Jako administrator systemu w jednostce możesz przywrócić konto użytkownikowi. Wyszukaj użytkownika za pomocą filtrów i przejdź do szczegółów jego rekordu. Kliknij w przycisk „Odwieś w instytucji” [1] i potwierdź [2]. Status konta zostanie zmieniony z „Zawieszony” na „Aktywny” [3].
Status użytkownika (aktywny lub zawieszony) obejmuje całą instytucję, łącznie z jej jednostkami podrzędnymi.
Zawieszenie i odwieszenie w instytucji wywołują skutki tylko w jej obrębie. Przykładowo jeśli użytkownik ma konta w dwóch uczelniach, to zawieszenie w jednej uczelni nie wpłynie na możliwość logowania do systemu w drugiej.