Treść tego artykułu jest przeznaczana dla administratorów systemu, którzy chcą utworzyć, zmienić lub usunąć profil uprawnień w swoim podmiocie.

Jako administrator systemu możesz nadać uprawnienia użytkownikowi ręcznie lub za pomocą profilu.

Reguły techniczne

  • Profil jest tworzony w kontekście instytucji, którą zarządza administrator.
  • Profile nie mogą być współdzielone między instytucjami.
  • W instytucji może być utworzonych wiele profili.
  • Profile różnią się między sobą nazwą.
  • Ta sama rola może być elementem wielu profili.
  • Jeśli status twojej instytucji zmieni się na Przekształcona, Zlikwidowana lub Wykreślona z wykazu, wszystkie role w przypisanych profilach staną się nieaktywne niezależnie od daty ich wygaśnięcia, a użytkownik straci dostęp do modułów wynikających z tych ról.

Aby dodać użytkownikowi profil, musi on być wcześniej zdefiniowany (utworzony).

Tworzenie profilu uprawnień

Aby utworzyć profil zaloguj się do POL-on i wybierz moduł Administracja [1], a następnie przejdź do wykazu Profile [2].

Kliknij w przycisk „Dodaj nowy profil” [3]. Uzupełnij formularz w zakresie danych obowiązkowych.

Wprowadź unikalną nazwę profilu [1]. W kolejnym polu możesz opisać profil. Wskaż poziom uprawnień (instytucja główna lub jednostka organizacyjna) [2].

Wskaż role wchodzące w skład profilu, zaznaczając checkbox przy wybranej roli [3]. Musisz wskazać co najmniej jedną rolę z dostępnych.

Na koniec zapisz profil przyciskiem zapisu [4].

Po zapisie profil

  • będzie widoczny i możliwy do korekty w zestawieniu profili,
  • będzie mógł być nadany użytkownikowi twojej jednostki.

Korekta profilu

Przejdź do wykazu Profile uprawnień w module Administracja [1].

Skorzystaj z filtrów zestawienia, aby odnaleźć profil. Możesz odszukać go [2]:

  • wprowadzając nazwę profilu,
  • wskazując role, które do niego należą.

Dodatkowo możesz określić czy system ma wyszukać profile, które zawierają [3]

  • jedną ze wskazanych ról,
  • wszystkie wskazane role.

Kliknij w przycisk „Szukaj” [4].

Aby przejść do szczegółów profilu, kliknij w nazwę profilu w odnalezionym rekordzie [1].

Następnie użyj przycisku „Edytuj profil” [2].

W trybie edycji możesz:

  • zmienić nazwę i opis profilu [1],
  • dodać nową rolę do profilu (zaznaczając checkbox) [2],
  • usunąć dotychczasową rolę z profilu (odznaczając checkbox).

Nie zapomnij zapisać wprowadzonych zmian [3].

Potwierdź zmiany [4].

Aby szybko usunąć rolę z profilu użyj ikony śmietnika widocznej przy roli w sekcji „Uprawnienia w profilu” [1]. Po kliknięciu w ikonę śmietnika, będziesz musiał potwierdzić usunięcie [2].

Usunięcie profilu uprawnień

Aby usunąć profil przejdź do wykazu Profile uprawnień w module Administracja. Znajdź profil za pomocą filtrów zestawienia. Przejdź do szczegółów profilu [1].

Kliknij w przycisk „Usuń profil” [2] i potwierdź [3].

Jeśli profil został przypisany do użytkowników, system nie usunie profilu i wyświetli ci komunikat o konieczności wcześniejszego odebrania profilu wskazanym osobom w systemie [4].

Ścieżkę odebrania profilu użytkownikowi znajdziesz tutaj.