Przy opracowywaniu informacji w tym zakresie należy pamiętać, że zespół oceniający dokonuje ewaluacji z uwzględnieniem następujących kryteriów szczegółowych ewaluacji wskazanych w § 2 pkt 2 rozporządzenia:

  1. dostępność i jednoznaczność zasad weryfikacji efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
  2. transparentność i rzetelność procesu weryfikacji efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK,
  3. rzetelność procesu doskonalenia sposobów weryfikacji efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK.


Podmiot powinien przedstawić w kompleksowy sposób funkcjonujący w SD proces weryfikacji efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK. Proces ten należy rozumieć względnie szeroko i oprócz samej czynności polegającej na weryfikacji w danym momencie efektów uczenia się na określonym poziomie powinien uwzględniać również etap tworzenia zasad tej weryfikacji, jak również etap jej doskonalenia, bazujący na doświadczeniu szkoły doktorskiej oraz obserwacji zmieniających się uwarunkowań społeczno-gospodarczych czy postępu technologicznego.

Podmiot powinien wykazać i omówić działania, które podejmuje, aby zadbać o wysokie standardy weryfikacji efektów uczenia się oraz osiągania wysokiego poziomu efektów uczenia się wymaganych dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK. Kluczowe w tym zakresie będzie również opisanie zaangażowania kadry w proces weryfikacji oraz wykorzystywanych w jego toku narzędzi.

Podmiot może przedstawić również inne istotne informacje o weryfikacji efektów uczenia się uzyskiwanych przez doktorantów, w tym na przykład zaprezentować weryfikację tych efektów poza tradycyjną formą zaliczeniowo-egzaminacyjną.

Zaprezentowane omówienie powinno kończyć się samooceną.

Obowiązujące w szkole doktorskiej zasady weryfikacji efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK powinny zostać załączone w przewidzianym do tego miejscu, w formie odpowiednio opisanych plików w formacie pdf. Zaznacza się konieczność załączenia plików w obu wersjach językowych (polskiej i angielskiej). W przypadku braku odpowiedniego dokumentu podmiot może przedstawić wyjaśnienie tego stanu rzeczy – w tej sytuacji zasady będą przedmiotem analizy zespołu oceniającego w trakcie wizytacji.