Rejestracja studenta posiadającego polskie obywatelstwo obejmuje: Po rejestracji można będzie podać dodatkowe informacje dotyczące studiów np. pomoc materialną. Aby zarejestrować nowego studenta posiadającego polskie obywatelstwo, należy wykonać poniższe czynności. W wykazie studentów twojej jednostki kliknij w przycisk „Zarejestruj rozpoczęcie studiów”, który znajduje się nad zestawieniem zarejestrowanych studentów. Za jego pomocą przejdziesz do formularza dodawania nowego studenta. Zaznacz identyfikację PESEL, a następnie wprowadź numer PESEL. Kliknij w przycisk „Dane osobowe”.
Dane identyfikacyjne
System dokona weryfikacji czy osoba o wskazanym identyfikatorze była wcześniej rejestrowana w kontekście twojej uczelni.
W przypadku studenta nierejestrowanego wcześniej, w kolejnym kroku uzupełnij jego dane osobowe. Dane obowiązkowe zostały oznaczone gwiazdką.
Dane osobowe
Korzystając z klawiatury wprowadź:
- Nazwisko
- Imię
- Rok urodzenia
- Obywatelstwo
W kolejnym kroku (przycisk „Kierunek studiów”) wskażesz uruchomienie, na które przyjęto studenta.
W przypadku studenta rejestrowanego wcześniej, dane osobowe zostaną uzupełnione w oparciu o informacje z wcześniejszych studiów.
Na każdym etapie rejestracji możesz anulować proces, korzystając z linku „Porzuć rejestrację”. System będzie potrzebował potwierdzenia czynności (przycisk „Porzuć rejestrowanie”).
Kierunek studiów
Aby przypisać studenta do kierunku, poziomu i profilu studiów, wskaż rodzaj rekrutacji. W tym wpisie została przedstawiona rekrutacja na kierunek z kodem uruchomienia.
Jeśli chcesz zarejestrować studenta pochodzącego z rekrutacji bez przypisania do kierunku, postępuj zgodnie ze ścieżką opisaną w odrębnym wpisie tu.
Aby przypisać właściwe uruchomienie studiów do danych studenta skorzystaj z wyszukiwania po nazwie lub kodzie. Po oznaczeniu wybranego sposobu wprowadź nazwę lub kod uruchomienia. W przypadku wprowadzenia nazwy, system podpowie ci odnalezione uruchomienia. Wskaż właściwe uruchomienie.
Jeśli studia mają charakter międzydziedzinowy postępuj zgodnie ze ścieżką opisaną tutaj.
W kolejnym kroku dodasz informacje o semestrze (przycisk „Semestr studiów”).
Parametry rozpoczęcia studiów
Dodaj informacje o semestrze studenta wskazując:
- Rok akademicki
- Semestr (zimowy, letni)
- Semestr studenta
- Miejsce zamieszkania przed rozpoczęciem studiów.
Następnie wybierz z kalendarza:
- Datę rozpoczęcia studiów
oraz zaznacz:
- Czy realizuje kształcenie przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela
- Czy realizuje kształcenie na studiach wspólnych.
Kliknij w przycisk „Punkty ECTS”.
Punkty ECTS
Wprowadź uzyskane punkty ECTS . Uzyskane punkty ECTS u nowo rejestrowanego studenta to „0”. Właściwe punkty (odpowiadające zaliczonym przedmiotom) zostaną dodane po semestrze. Kliknięcie w przycisk zapisu kończy rejestrację.
Po rejestracji możesz dodać studentowi informacje o uzyskanej pomocy materialnej.
Zarejestrowanego studenta możesz usunąć z wykazu zgodnie z procedurą opisaną tutaj.
Inne przydatne wpisy: