Treść tego artykułu jest przeznaczana dla użytkowników, którzy posiadają rolę edycyjną do modułu Cudzoziemcy (INST_CUDZ) nadaną na całość uczelni/podmiotu prowadzącego szkołę doktorską lub FED_CUDZ dla Federacji uczelni oraz dla tych, którzy chcą poznać proces rejestracji cudzoziemców przyjętych na studia lub doktorantów przyjętych do szkoły doktorskiej.

Szczegóły dotyczące ról do wykazu znajdziesz tutaj.
Cudzoziemców można też rejestrować za pomocą pliku CSV. Więcej o imporcie przeczytasz tutaj.

Zaloguj się do POL-on 2.0. Wybierz z menu moduł Cudzoziemcy. Następnie wybierz „Wykaz cudzoziemców” [1]. Kliknij w przycisk „Zarejestruj cudzoziemca” [2].

Wskaż sposób identyfikacji cudzoziemca w wykazie:

  • PESEL – jeśli posiada lub
  • dokument tożsamości – jeśli nie posiada numeru PESEL.

Wprowadź wymagane informacje:

  • numer PESEL [1] lub
  • typ dokumentu tożsamości, jego numer i kraj wydania [2].

Kliknij w przycisk „Dane osobowe” [3]. System zweryfikuje czy osoba o wprowadzonych danych była już rejestrowana w wykazie.

W przypadku, gdy osoba była wcześniej rejestrowana w wykazie zostaniesz przeniesiony do istniejącego rekordu, a system wyświetli ci stosowny komunikat.

W przypadku, gdy osoba nie była wcześniej rejestrowana w wykazie wprowadź jej dane samodzielnie. Pola obowiązkowe zostały oznaczone gwiazdką.

Wprowadź:

  • Nazwisko,
  • Imię,
  • Rok urodzenia,
  • Płeć,
  • Obywatelstwo (wartość słownikowa – podpowiadana przez system),
  • Kraj urodzenia (wartość słownikowa – podpowiadana przez system),
  • Karta Polaka (tak, nie).

W przypadku obywatelstwa – zaznacz checkbox przy właściwej pozycji podpowiedzianej przez system. Wartość pojawi się w formularzu [1]. Czynność ta jest odwracalna.

Aby usunąć wskazane obywatelstwo kliknij w X przy dodanej wartości [2].

Jeśli w polu Karta Polaka zaznaczysz „tak” [1], wprowadź [2]:

  • numer Karty Polaka,
  • datę ważności Karty Polaka.

Kliknij w przycisk „Kształcenie” i oznacz [1]:

  • Student,
  • Osoba ubiegająca się o stopień doktora.

Po wprowadzeniu informacji uzupełnij formularz o datę wpisania na listę [2].

Na koniec zapisz rekord.

Pozostałe informacje gromadzone w rekordzie to:

  • Data złożenia ślubowania i
  • Data skreślenia z listy.

Możesz je wypełnić od razu lub później (tzn. po udostępnieniu funkcjonalności edycji).

Zapisany w wykazie rekord możesz usunąć.