W tym artykule znajdziesz informacje o tym, komu i kiedy należy zarejestrować informacje o nieobecnościach.
Liczba dni nieobecności potrzebna jest wyłącznie na potrzeby ewaluacji (pracownicy prowadzący działalność naukową, oświadczeni do N).
Nieobecności rejestrowane w rekordzie pracownika są sumą dni kalendarzowych na koniec 31 grudnia danego roku, gdy:
– przebywał on na urlopie bezpłatnym, urlopie macierzyńskim, urlopie na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopie ojcowskim, urlopie wychowawczym, urlopie rodzicielskim lub urlopie dla poratowania zdrowia,
– pobierał zasiłek chorobowy lub świadczenie rehabilitacyjne.
Jeśli w danym roku pracownik nie miał wymienionych nieobecności, nie uzupełniaj formatki dla tego roku. System nie przyjmie wartości „0” (zero).
Wyszukaj inną osobę prowadzącą zajęcia za pomocą filtrów zestawienia [1] i przejdź do jej rekordu [2].

W zakładce Nieobecności [1], kliknij w przycisk „+ Dodaj wpis o nieobecności” [2].

W formularzu wprowadź:
- rok kalendarzowy, za który uzupełniasz dane [1],
- liczbę dni (kalendarzowych) nieobecności [2].
Zapisz wprowadzone dane klikając w zielony znacznik [3].

Po zapisie wpis możesz edytować [1] lub usunąć [2].

Podstawy prawne:
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie danych przetwarzanych w Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on z dnia 12 września 2024 r. – rozporządzenie ws. POL-on (Dz.U. 2024 poz. 1403) – § 2 ust. 5 pkt 4.