Do zarządzania/podglądu danych kierunków studiów wymagane jest posiadanie następujących uprawnień w systemie:
- INST_KIERUNKI_ADM – pracownik uczelni z dostępem do zarządzania danymi studiów na kierunkach danej uczelni
- INST_KIERUNKI_PODGLAD – pracownik uczelni z dostępem do przeglądania danych studiów na kierunkach danej uczelni
- MIN_KIERUNKI_ADM – pracownik ministerstwa z dostępem do zarządzania danymi studiów na kierunkach
- MIN_KIERUNKI – pracownik ministerstwa z dostępem do przeglądania danych studiów na kierunkach
Uprawnienia pracownika uczelni (INST_KIERUNKI_ADM)
- Rejestracja studiów na kierunku
Tylko dla studiów niemedycznych, tylko dla studiów utworzonych począwszy od 2018-10-01, w zależności od uprawnień do nadawania stopnia w dyscyplinie wiodącej, tylko dla studiów prowadzonych przez instytucję główną.
- Korekta danych wprowadzonych przy utworzeniu studiów
Różny zakres możliwy do korekty w zależności od podstawy prawnej utworzenia studiów.
- Zmiana listy dyscyplin
Tylko dla studiów z podstawą prawną decyzja rektora/uchwała senatu oraz w zależności od uprawnień uczelni do nadania stopnia w dyscyplinie wiodącej.
- Likwidacja studiów
Tylko dla studiów z podstawą prawną decyzja rektora/uchwała senatu.
Tylko w przypadku likwidacji na podstawie zarządzenia rektora.
- Dodanie uruchomienia
Tylko dla studiów o statusie „Prowadzone”.
- Korekta uruchomienia
Tylko dla studiów o statusie „Prowadzone”.
- Usunięcie uruchomienia
Tylko dla studiów o statusie „Prowadzone”.
- Usunięcie studiów na kierunku
Tylko dla studiów z podstawą utworzenia decyzja rektora/uchwała senatu.
- Usunięcie likwidacji
Tylko pod warunkiem, jeśli podstawą prawną zmiany statusu jest decyzja rektora o zaprzestaniu prowadzenia studiów oraz podstawą prowadzenia studiów jest decyzja rektora/uchwała senatu.
- Dodanie studiów międzydziedzinowych
Tylko dla uczelni akademickiej.
- Korekta studiów międzydziedzinowych
Tylko dla uczelni akademickiej.
- Zarządzanie informacją o opłatach na studiach
- Zarządzanie informacją o liczbie godzin na studiach
- Podgląd informacji o współczynniku kosztochłonności
Więcej informacji znajdziesz tu.
Reguły zarządzania danymi studiów na kierunku przez pracownika uczelni
W zakresie studiów, gdzie podstawą prawną jest decyzja/pozwolenie ministra pracownik może:
- Dokonać korekty danych wprowadzonych przy tworzeniu studiów.
Korekta dostępna tylko w zakresie następujących danych:
- kodu ISCED
- jednostek organizacyjnych przypisanych do studiów,
- informacji dotyczącej prowadzenie studiów wspólnych z innymi instytucjami.
W zakresie studiów, gdzie podstawą prawną jest uchwała senatu/zarządzenie rektora zakres zarządzania danymi studiów zależy od daty ich utworzenia:
Dla studiów utworzonych przed 2018-10-01 pracownik może:
- Dokonać korekty danych wprowadzonych przy utworzeniu studiów (z wyjątkiem nazwy studiów i profilu).
- Dokonać zmiany listy dyscyplin.
- Zarejestrować informację o likwidacji studiów na podstawie decyzji rektora o zaprzestaniu prowadzenia studiów.
Dla studiów utworzonych od 2018-10-01, ale przed 2019-05-01 pracownik może dokonać:
- Rejestracji studiów na kierunku pod warunkiem, że uczelnia posiada na dzień 2019-05-01 uprawnienia do nadawania stopnia doktora habilitowanego w dyscyplinie wskazanej jako wiodąca.
- Korekty danych wprowadzanych przy utworzeniu studiów.
- Zmiany listy dyscyplin.
- Zarejestrować informację o likwidacji studiów na podstawie decyzji rektora o zaprzestaniu prowadzenia studiów.
Dla studiów utworzonych od 2019-05-01 pracownik może dokonać:
- Rejestracji studiów na kierunku, pod warunkiem, że uczelnia posiada na dzień utworzenia studiów uprawnienia do nadawania stopnia doktora habilitowanego w dyscyplinie wskazanej jako wiodąca.
- Korekty danych wprowadzanych przy utworzeniu studiów.
- Zmiany listy dyscyplin.
- Rejestracji likwidacji studiów na podstawie decyzji rektora o zaprzestaniu prowadzenia studiów.
Uprawnienia pracownika ministerstwa (MIN_KIERUNKI_ADM)
- Rejestracja studiów na kierunku
- Korekta danych wprowadzonych przy utworzeniu studiów
- Zmiana nazwy
- Korekta zmiany nazwy (innej niż utworzonej przy dodaniu studiów)
- Zmiana listy dyscyplin
- Wygaszenie studiów
- Likwidacja studiów
- Usunięcie studiów na kierunku
- Usunięcie wygaszenia
Tylko dla studiów o statusie „Wygaszane”
- Usunięcie likwidacji
Tylko dla studiów o statusie „Zlikwidowane”
- Dodanie studiów międzydziedzinowych
- Podgląd informacji o współczynniku kosztochłonności
Więcej informacji znajdziesz tu.