Z tego wpisu dowiesz się jak osoba z rolą edycyjną INST_INWESTYCJE_ADM może poprawić lub uzupełnić dane inwestycji, zaktualizować dane kontaktowe oraz zarejestrować opis techniczny.

W zarejestrowanej inwestycji w wykazie twojej jednostki możesz dokonać:

  • korekty danych (to jest poprawy wprowadzonej błędnie informacji) lub uzupełnienia danych w formularzu;
  • rejestracji zmiany biznesowej (dodania nowej wersji danych).

Aby odnaleźć rekordy wymagające poprawy lub uzupełnienia skorzystaj z atrybutu Stan danych „Dane wymagają poprawy” dostępnego w filtrach zestawienia [1]. Jeśli system odnajdzie rekordy do poprawy przejdź do ich szczegółów [2].

Zapoznaj się z komunikatami w sekcji Dane wymagają poprawy lub uzupełnienia w wybranym rekordzie [3]. W tabeli znajdziesz [4]:

  • informację o kodzie błędu,
  • komunikat systemu,
  • nazwę zakładki, w której należy dokonać zmian (link aktywny).

Przejdź do właściwej zakładki i popraw lub uzupełnij dane.

Reguły techniczne

  • Aby poprawić błędnie wprowadzone dane lub uzupełnić formularz użyj przycisku „Koryguj” lub ikony ołówka.
  • W przypadku konieczności rejestracji zmiany biznesowej przejdź do właściwej zakładki i kliknij w przycisk „+ Dodaj zmianę biznesową”.
  • Poza uzupełnieniem formularza zgodnie z zasadami rejestracji, w przypadku zmiany biznesowej wskaż datę obowiązywania i podaj zmiany.
  • Po zapisie system ponownie zweryfikuje poprawność rekordu.
  • W przypadku aparatury, infrastruktury informatyczna oraz inwestycji współfinasowanych ze źródeł zagranicznych po rejestracji inwestycji wymagane będzie dodanie Opisu technicznego (rok produkcji, dane techniczne). Proces ten znajdziesz w dalszej części wpisu.
  • Inwestycje związane z działalnością naukową (tryb art. 365 pkt 4 lit b PSWiN) oraz związane z kształceniem (tryb art. 365 pkt 4 lit a PSWiN) czyli finansowane z budżetu państwa muszą zostać powiązane z wnioskiem/umową z systemu OSF. Z procesem tym zapoznasz się tutaj.

Dane aktualne

Jeśli dostrzeżesz błąd w danych inwestycji, przejdź do szczegółów inwestycji, a następnie w sekcji Dane aktualne użyj przycisku „Koryguj” [1].

Popraw informacje, np. literówkę w nazwie lub błędnie wskazany charakter/rodzaj/typ inwestycji lub jej status [2].

W trybie edycji możesz usunąć wprowadzone słowa kluczowe lub dodać nowe. Zapisz poprawki za pomocą przycisku zapisu na dole formularza [3].

Okres trwałości, okres realizacji, opis inwestycji

Aby poprawić lub zarejestrować zmianę w tych danych przejdź do Danych biznesowych.

Wybierz podzakładkę:

  • Dane inwestycji jeśli chcesz wyedytować Okres trwałości lub Okres realizacji 
  • Opis inwestycji.

W celu korekty okresu trwałości/realizacji lub opisu inwestycji użyj ikony ołówka [1].

Popraw błąd lub uzupełni formularz. Zapisz informację znacznikiem zapisu po prawej stronie [2]. System poinformuje cię o poprawnym zapisie.

W celu rejestracji nowego okresu trwałości/okresu realizacji lub nowej wersji opisu inwestycji użyj przycisku „+Dodaj zmianę biznesową” [3]. Wprowadź nowe dane lub nowy plik zgodnie z zasadami rejestracji, podaj datę obowiązywania [4] i powód zmiany [5]. Zapisz nową wersję danych znacznikiem zapisu po prawej stronie formularza [6]. System poinformuje cię o poprawnym zapisie.

Aktualizacja danych kontaktowych

Jeśli chcesz uzupełnić lub poprawić dane kontaktowe przejdź do właściwej zakładki.

Aby uzupełnić kontakt kliknij w przycisk „+Dodaj kontakt” [1]. Wprowadź dane osoby wyznaczonej przez kierownika podmiotu do kontaktu w sprawie inwestycji zgodnie z zasadami rejestracji. Zapisz dane znacznikiem zapisu po prawej stronie.

Aby zaktualizować kontakt użyj ikony ołówka [2].

Popraw dane kontaktowe i kliknij w znacznik zapisu [3].

Wskaż, gdzie chcesz zmienić dane. Do wyboru masz:

  • Wszędzie – czyli we wszystkich inwestycjach, w których występują dane kontaktowe danej osoby (wszystkie trzy pola muszą być zgodne) [1]
  • Tylko tu – czyli w inwestycji, którą w danej chwili edytujesz [2].

Zapisane dane możesz:

  • edytować (ikona ołówka) lub
  • usuwać kolejne kontakty (ikona śmietnika).

Rejestracja opisu technicznego

Zakładka Opis techniczny pojawia się po rejestracji inwestycji w rekordach dotyczących aparatury i infrastruktury informatycznej.

Przejdź do zakładki Opis techniczny [1] i kliknij w przycisk „+Dodaj opis” [2].

We właściwe pola wprowadź:

  • rok produkcji [1]
  • opis techniczny (do 4000 znaków ze spacjami) [2].

Dodatkowo możesz dołączyć plik (do 20 MB) [3] wraz z komentarzem [4 ].

Dodany plik możesz

  • podmienić (przycisk  „Podmień plik…”) [1] lub
  • usunąć (ikona śmietnika) [2].

Zapisz formularz za pomocą znacznika zapisu znajdującego się po prawej stronie [3]. System poinformuje cię o poprawnym zapisie.

Po rejestracji opisu technicznego możesz:

  • skorygować/uzupełnić (ikona ołówka) [1],
  • usunąć (przycisk „Usuń cały opis”) [2],
  • dodać nową wersję opisu technicznego (przycisk „+Dodaj zmianę biznesową”) [3] wraz z datą i powodem zmiany.