W tym artykule znajdziesz informacje o tym, w jaki sposób możesz poprawić dane projektu naukowego – w tym informacje o kierowniku projektu.
Jeśli podczas rejestracji pominąłeś pole obowiązkowe, podczas zapisu pole to, jak i zakładka, w którym się znajduje zostały oznaczone alertem braku/błędu danych (czerwony ośmiobok z wykrzyknikiem).
Aby odnaleźć rekordy wymagające korekty zaloguj się do POL-on 2.0. Wybierz z menu moduł Projekty naukowe [1]. Następnie wybierz kafel Wykaz projektów naukowych [2].
Dane niepoprawne
Przefiltruj rekordy wskazując stan danych rekordu „Niepoprawny” [3]. Kliknij w przycisk „Szukaj” [4].
Rekord o stanie danych niepoprawny nie spełnia wymogów sprawozdawczych, dlatego nie znajdzie się w systemach zewnętrznych i w wykazie ministerstwa.
Niektóre ze znalezionych rekordów mogą mieć dodatkowo ikonę stanu danych z ostrzeżeniem (pomarańczowy trójkąt z wykrzyknikiem). Rekord z ostrzeżeniem chociaż wymaga podjęcia działań przez użytkownika (np. wskazania istniejącej dyscypliny, albo usunięcia powiązania projektu z innym rekordem), jest prezentowany w wykazie ogólnodostępnym i wykazie ministerstwa. Więcej przeczytasz w dalszej części artykułu.
Przejdź do danych szczegółowych rekordu [1]. Rozwiń sekcję „Dane wymagają poprawy lub uzupełnienia” [2].
Przejdź do wskazanych zakładek [3] i w trybie edycji uzupełnij lub popraw dane zgodnie z instrukcją tutaj. Nie zapomnij zapisać zmian.
W przypadku danych kierownika projektu rozporządzenie ws. POL-on wskazuje zakres danych obowiązkowych. Zarejestruj:
- kierownika projektu w przypadku podmiotu będącego liderem grupy podmiotów realizującej projekt (podaj jego imię i nazwisko oraz okres kierowania projektem),
- kierownika zespołu badawczego w przypadku podmiotu współrealizującego projekt (podaj jego imię i nazwisko).
Jeśli kierownik jest pracownikiem lub doktorantem twojej jednostki powiąż go z rekordem w wykazie POL-on za pomocą ikony lupy. Szczegóły znajdziesz we wpisie rejestracji projektu naukowego tutaj („Kierownik”).
Powiązanie kierownika z pracownikiem lub doktorantem twojej jednostki jest wymagane na potrzeby ewaluacji.
Aby edytować zapisane dane kierownika użyj ikony ołówka [1]. Po poprawkach zapisz zmiany w formularzu za pomocą zielonego haczyka [2].
Jeśli chcesz usunąć dane kierownika z rekordu (np. gdy dodałeś błędnego pracownika do rekordu), użyj ikony śmietnika [3]. Czynność ta jest nieodwracalna.
Dane z ostrzeżeniem
Przefiltruj rekordy wskazując stan danych rekordu „Z ostrzeżeniem” [1]. Kliknij w przycisk „Szukaj” [2].
Przejdź do danych szczegółowych rekordu [3].
Rozwiń sekcję „Dane wymagają poprawy lub uzupełnienia”. W przypadku komunikatu „Rekord zawiera projekty współfinansowane w ramach osobnej umowy” przejdź do zakładki „Instytucje finansujące” [4].
W sekcji projektów współfinansowanych w ramach osobnej umowy użyj przycisku usunięcia powiązania (ikona śmietnika) [5].