W tym artykule znajdziesz informacje jak osoba z rolą edycyjną do modułu (INST_SZKOLY_DR_ADM) może poprawić lub uaktualnić dane dotyczące szkoły doktorskiej, w tym podmiotów współprowadzących oraz dyscyplin, w których prowadzone jest kształcenie. 

Po rejestracji szkoły doktorskiej każda sekcja widoczna w zakładce Dane podstawowe w rekordzie szkoły doktorskiej zawiera 3 przyciski: 

  • Koryguj aktualne – pozwala na poprawienie błędu np. literówki w aktualnie obowiązującej wersji danych. 
  • Zmień – pozwala na rejestrację nowej wersji danych z datą od kiedy obowiązuje. 
  • Historia zmian – pozwala na korektę wybranej wersji danych – w tym poprawę lub usuniecie danych wprowadzonych w danej wersji oraz dodanie nowych danych do wybranej wersji. 

Korekta i zmiana danych szkoły doktorskiej 

Korekta 

Jeśli zauważysz błąd w nazwie szkoły doktorskiej lub wprowadzonej dacie, popraw go używając przycisku:  

  • Koryguj, jeśli błąd dotyczy danych aktualnych [1] lub  
  • Historia zmian, jeśli błąd dotyczy aktualnej lub nieaktualnej wersji danych [2]. 

Po kliknięciu w przycisk „Koryguj” popraw dane [1] i zapisz zmiany [2]. 

Po kliknięciu w „Historia zmian” możesz:  

  • skorygować wybraną wersję danych (ikona ołówka) [1] lub  
  • usunąć ostatnią wersję danych (ikona śmietnika) [2]. 

Zapisz zmiany [3] i powróć do danych szkoły doktorskiej [4]

Zmiana danych  

Jeśli chcesz odzwierciedlić zmianę nazwy szkoły doktorskiej użyj przycisku Zmień [1]. Wprowadź do formularza: 

  • nową nazwę szkoły doktorskiej [2] 
  • datę od kiedy obowiązuje [3]. 

Zapisz zmiany [4]. Nowa nazwa szkoły doktorskiej zostanie odłożona w historii zmian. 

Korekta i zmiana danych podmiotów współprowadzących 

Korekta 

Jeśli zauważysz błąd w sekcji Podmiotów współprowadzących popraw dane za pomocą przycisku: 

  • Koryguj aktualne, gdy błąd dotyczy danych aktualnych [1] lub  
  • Historia zmian, jeśli błąd dotyczy aktualnej lub nieaktualnej wersji danych [2]

Po kliknięciu w przycisk „Koryguj aktualne” popraw dane w trybie korekty. 

Po kliknięciu w „Historia zmian” wybierz wersję danych [1], a następnie użyj przycisku „Koryguj listę instytucji” [2]. 

W trybie korekty możesz: 

  • zmienić nazwę podmiotu współprowadzącego (ikona ołówka) [1]
  • dodać brakujący podmiot współprowadzący (przycisk Dodaj nowy) [2]
  • usunąć nadmiarowo dodany podmiot współprowadzący (ikona śmietnika) [3]

Zapisz poprawione dane [4] i powróć do danych szkoły doktorskiej [5]

Zmiana danych 

Jeśli chcesz odzwierciedlić zmianę podmiotów współprowadzących użyj przycisku Zmień [1]. Wskaż datę obowiązywania zmiany [2].

Możesz:  

  • edytować dotychczasowy podmiot współprowadzący (ikona ołówka) [3]
  • dodać nowy podmiot współprowadzący (przycisk Dodaj nowy) [4]
  • usunąć dotychczasowy podmiot współprowadzący (ikona śmietnika) [5]

Po wprowadzeniu nazwy podmiotu [1], zatwierdź go znacznikiem zapisu (ikona V w sekcji Akcje) po prawej stronie [2]

Zapisz zmiany za pomocą przycisku na dole strony [3]. System odłoży nową wersję danych w historii zmian. 

Korekta i zmiana listy dyscyplin 

Korekta 

Jeśli zauważysz błąd w sekcji Dyscypliny, popraw dane za pomocą przycisku:  

  • Koryguj aktualne, gdy błąd dotyczy aktualnej listy dyscyplin [1] lub  
  • Historia zmian, jeśli błąd dotyczy aktualnej lub nieaktualnej wersji danych [2].  

Jeśli użyjesz przycisku „Historia zmian” wybierz wersję danych [1], a następnie kliknij w przycisk „Koryguj listę instytucji” [2] lub usuń całą listę dyscyplin [3]

W trybie korekty listy dyscyplin możesz: 

  • zmienić dyscyplinę (ikona ołówka) [1]
  • dodać brakującą dyscyplinę (przycisk Dodaj) [2]
  • usunąć nadmiarowo dodaną dyscyplinę (ikona śmietnika) [3]

Nie zapomnij zapisać poprawek przyciskiem zapisu [4].

Jeśli wybrałeś usuniecie listy dyscyplin musisz dodatkowo potwierdzić wybór, gdyż jest to czynność nieodwracalna [5]

Zmiana listy 

Użyj tej ścieżki, gdy zmienią się okoliczności faktyczne – to znaczy twój podmiot od pewnego momentu zaczął kształcić w nowej dyscyplinie lub zaprzestał kształcić w dotychczasowej dyscyplinie. 

Jeśli chcesz odzwierciedlić zmianę listy dyscyplin użyj przycisku Zmień [1]. Wskaż datę obowiązywania zmiany [2]. Możesz:  

  • edytować wybraną dyscyplinę (ikona ołówka [3]
  • dodać nową dyscyplinę (przycisk Dodaj) [4]
  • usunąć dotychczasową dyscyplinę (ikona śmietnika) [5]

Dodanie nowej dyscypliny wymaga najpierw wskazania dziedziny [1], a następnie dyscypliny [2] oraz zatwierdzenia wyboru znacznikiem zapisu (ikona V w sekcji Akcje) po prawej stronie [3]. 

Zapisz wprowadzone zmiany za pomocą przycisku na dole strony [4]. System odłoży nową wersję danych w historii zmian.