W tym artykule znajdziesz informacje o tym, jak poprawić dane osobowe lub zarejestrować zmianę danych osobowych pracownika.
W rekordzie pracownika w zakładce „Dane podstawowe” możesz:
- skorygować wprowadzone błędnie dane osobowe lub identyfikacyjne,
- zarejestrować nową wersję danych osobowych lub identyfikacyjnych, w przypadku ich zmiany.
Na aktualizację danych w pracowników masz 30 dni od zaistnienia zmiany lub uzyskania informacji o zmianie.
Korekta danych
Jeśli podczas rejestracji pomyliłeś się w danych osobowych lub identyfikacyjnych. W zakładce „Dane podstawowe” [1] przejdź do właściwej sekcji (Dane osobowe lub Dane identyfikacyjne) i kliknij w przycisk „Historia zmian” [2].

Następnie wybierz akcję „Koryguj” [1].

Popraw wybrane pola w formularzu [2] i zapisz [3].


Rejestracja zmiany danych
Jeśli w danych osobowych lub identyfikacyjnych pracownika nastąpiła zmiana, w zakładce „Dane podstawowe” [1] przejdź do właściwej sekcji i kliknij przycisk „Zmień” [2].
Akcja „Zmień” pozwala na zarejestrowanie faktycznej zmiany, która zaszła w danych pracownika, dlatego wymaga podania daty od kiedy obowiązuje.

Wprowadź do formularza aktualne dane [1] i podaj datę, obowiązywania zmiany w systemie [2]. Zatwierdź zmianę przyciskiem „Zapisz” [3].


Historia zmian
Rejestrowane zmiany w danych doktoranta są odkładane w sekcji „Historia zmian”. Zajdziesz w niej poszczególne wersje danych kandydata na doktora (ułożone chronologicznie od dołu do góry) z datą zmiany umieszczoną z lewej strony wersji [1].
W „Historii zmian” nie gromadźmy dokonanych korekt danych.
Przy każdej wersji danych znajdziesz przycisk „Koryguj” [2], który pozwala na jej poprawę lub uzupełnienie. Korekta wybranej wersji będzie wymagała potwierdzenia (zapisu).
Przy wersji danych innej niż pierwotna znajdziesz przycisk „Usuń” [3], który pozwala na przywrócenie wersji wcześniejszej.

Usuniecie wybranej wersji będzie wymagało potwierdzenia [4].

W przypadku jednej wersji danych nie ma możliwości skorzystania akcji jej usunięcia. W takim przypadku pozostaje ci usunięcie całego rekordu pracownika. O usunięciu rekordu z wykazu przeczytasz tutaj.
Podstawy prawne:
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie danych przetwarzanych w Zintegrowanym Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on z dnia 12 września 2024 r. – rozporządzenie ws. POL-on (Dz.U. 2024 poz. 1403) – § 9 ust. 1 pkt 1-2.