W tym artykule znajdziesz informacje jak wygaszanie lub likwidację kierunku studiów z podstawą prawną uchwała senatu/zarządzenie rektora.

Aby przejść do danych o kierunku w filtrach zestawienia studiów i uruchomień twojej jednostki wprowadź nazwę lub kod kierunku [1] i kliknij w przycisk „Szukaj”. Kliknij w nazwę kierunku [2].

Przejdź do zakładki „Zmiany statusu”. Z poziomu zakładki możesz:

  • zarejestrować wygaszanie kierunku studiów,
  • zarejestrować likwidację kierunku studiów.

Wygaszanie kierunku studiów

Kliknij w przycisk „Wygaszanie studiów” [1].

Wprowadź obowiązkowo datę rozpoczęcia wygaszania [2]. Opcjonalnie możesz wpisać podstawę prawną tej decyzji. Zapisz formularz [3].

Rejestracja wygaszenia studiów zmieni status wszystkich uruchomień tego kierunku na wygaszane [4].

Począwszy od daty rozpoczęcia wygaszania – nie można przypisywać nowo zrekrutowanych studentów do uruchomień wygaszanego kierunku.

Cofnięcie wygaszania studiów

Likwidacja kierunku studiów

Wybierz przycisk „Likwidacja studiów” [1].

Wprowadź [2]:

  • datę zaprzestania prowadzenia studiów,
  • numer aktu prawnego,
  • datę wydania aktu prawnego.

Zapisz zmiany [3].

Rejestracja likwidacji studiów zmienia status uruchomień na zlikwidowane.

Cofnięcie likwidacji studiów

Aby cofnąć likwidację studiów użyj przycisku śmietnika [1] (znajdziesz go się w podsumowaniu zmiany statusów).

Potwierdź decyzję [2].

Status kierunku i wszystkich jego uruchomień zmieni się na prowadzone.