W tym artykule znajdziesz informacje o tym, co znajduje się w module dla administratora systemu POL-on (użytkowników z rolą INST_ADM, INST_NAUK_ADM lub MIN_ADM).
Zaloguj się do POL-on 2.0. Wybierz z menu moduł Administracja [1]. Następnie wybierz kafel Użytkownicy [2].
Moduł Administracja jest dostępny wyłącznie dla administratorów systemu POL-on w jednostce.
Wygląd modułu
Zarejestrowanych użytkowników zobaczysz w domyślnym widoku uproszczonym/listy [1]. W tym widoku jeden rekord użytkownika – umieszczony na samej górze lub wskazany – wyświetla się w panelu po prawej stronie [2]. Aby przejść do danych szczegółowych użytkownika, kliknij w link aktywny, którym jest jego imię i nazwisko [3].
Widok uproszczony możesz zamienić na tabelaryczny, klikając w ikonę tabeli w prawym górnym rogu ekranu [4]. Aby przejść do danych szczegółowych użytkownika, kliknij we właściwy wiersz tabeli [5].
Jeśli chcesz odnaleźć rekord użytkownika użyj filtrów lub wyszukiwarki znajdujących się po lewej stronie ekranu.
Filtrowanie/wyszukiwanie
Wprowadź nazwisko, imię lub adres email użytkownika [1].
Możesz przefiltrować użytkowników wskazując [2]:
- status konta użytkownika (aktywny/zawieszony) lub
- nadane użytkownikowi uprawnienie.
Możesz tez zaznaczyć właściwy checkbox [3]:
- „Użytkownicy z aktywnymi uprawnieniami” pozwala odfiltrować użytkowników, którzy mają nadaną rolę w systemie.
- „Użytkownicy bez aktywnych uprawnień” pozwala odfiltrować użytkowników, którym nie nadano ról.
Kliknij w przycisk „Szukaj” [4].
Wyczyść filtry pomiędzy jednym a drugim wyszukiwaniem/filtrowaniem. Użyj przycisku „Wyczyść”, który dostępny jest w prawym rogu sekcji filtrów [5].
Sortowanie wyników
Wyniki w zestawieniu użytkowników systemu możesz posortować alfabetycznie rosnąco lub malejąco. Domyślnie ustawione jest sortowanie po nazwach w kolejności rosnącej.
Rekordy i strony
Rekordy wykazu możesz wyświetlić w liczbie 10, 25, 50 i 100 na stronę.
W przypadku wielu rekordów w wykazie, aby przejść do dalszych stron możesz:
- kliknąć w przycisk „Następna” lub
- wpisać numer strony i nacisnąć „Enter”.
Rejestracja nowego użytkownika i zarzadzanie jego danymi
Jako administrator użytkowników POL-on możesz:
- zarejestrować nowego użytkownika,
- skorygować dane wprowadzone podczas rejestracji,
- ponowić procedurę podłączenia konta
- nadać lub odebrać uprawnienia do systemu,
- zawiesić lub odwiesić użytkownika w instytucji.
Informacje o tych czynnościach znajdziesz w osobnych wpisach tutaj.