Stanowisko ministerstwa:
Dane wprowadza się w terminie 30 dni od dnia powołania komisji habilitacyjnej.
Permalink Data publikacji:Stanowisko ministerstwa:
Dane wprowadza się w terminie 30 dni od dnia powołania komisji habilitacyjnej.
Permalink Data publikacji:Zgodnie ze stanowiskiem ministerstwa, 30-dniowy obligatoryjny termin na wprowadzenie danych do Systemu POL-on powinien być liczony od dnia po upływie 4 tygodni, o których mowa w art. 221 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (w tym terminie podmiot może nie wyrazić zgody na przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego i zwrócić wniosek do RDN).
W polu "Data złożenia wniosku" należy podać datę doręczenia wniosku przez kandydata do RDN.
Zgodnie ze stanowiskiem RDN, w polu "Data wszczęcia postępowania" również należy podać datę wpływu dokumentów do RDN. Obie daty są tożsame.
Permalink Data publikacji:Zgodnie z art. 221 ust. 4. ustawy 2.0 w terminie 12 tygodni od dnia otrzymania wniosku RDN wyznacza 4 członków komisji habilitacyjnej, w tym przewodniczącego i 3 recenzentów, spośród osób posiadających stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora oraz aktualny dorobek naukowy lub artystyczny i uznaną renomę, w tym międzynarodową, niebędących pracownikami podmiotu habilitującego ani uczelni, instytutu PAN, instytutu badawczego albo instytutu międzynarodowego, których pracownikiem jest osoba ubiegająca się o stopień doktora habilitowanego.
W ustępie 5 tego przepisu jest mowa, o tym, że "Podmiot habilitujący, w terminie 6 tygodni od dnia otrzymania informacji o członkach komisji habilitacyjnej wyznaczonych przez RDN, powołuje komisję habilitacyjną."
Na podstawie powyższego, można założyć, że RDN powinien przekazać niezbędne informacje na temat komisji do podmiotu habilitującego.
Permalink Data publikacji:W świetle aktualnych przepisów, to uczelnia jest posiadaczem uprawnień do nadawania stopni naukowych. W konsekwencji, w zawiadomieniach o nadaniu stopnia naukowego, dla których data uchwały o nadaniu stopnia to 1.10.2019 r. lub późniejsza należy wybrać nazwę uczelni, a nie jednostki organizacyjnej.
Podstawa prawna: art. 221 ust. 12 ustawy 2.0: Na podstawie uchwały, o której mowa w ust. 10 tego przepisu, podmiot habilitujący, w terminie miesiąca od dnia jej otrzymania, nadaje stopień doktora habilitowanego albo odmawia jego nadania. Podmiot habilitujący odmawia nadania stopnia, w przypadku gdy opinia, o której mowa w ust. 10, jest negatywna.
Dodatkowo (opcjonalnie) w rubryce "informacje dodatkowe" można wpisać nazwę organu.
Podstawa prawna: art. 178 ust. 1 ustawy 2.0: Stopień naukowy albo stopień w zakresie sztuki nadaje, w drodze decyzji administracyjnej:
1) w uczelni – senat lub inny organ uczelni, o którym mowa w art. 28 ust. 4;
2) w instytucie PAN, w instytucie badawczym oraz w instytucie międzynarodowym – rada naukowa.
Przypominamy, że dostęp do danych powiązanych z instytucją główną posiadają jedynie użytkownicy, którzy dysponują rolą nadaną na najwyższym poziomie instytucji (instytucji głównej). Dlatego prosimy o przyznanie ról na właściwym poziomie, aby edycja danych w dalszym ciągu była możliwa (dostęp do danych całej instytucji i jej jednostek organizacyjnych).
Postępowania awansowe przeprowadzane na starych zasadach, tj. wszczęte do 30.04.2019 r. należy rejestrować w starym POL-onie z dotychczasowym zakresem danych.
Postępowania awansowe przeprowadzane na nowych zasadach, tj. wszczęte od 1.10.2019 r. należy rejestrować w POL-onie 2.0 z nowym zakresem danych.
Przez postępowania awansowe rozumiemy postępowania o nadanie stopnia doktora,stopnia doktora habilitowanego oraz tytułu profesora.
Permalink Data publikacji: