Pomoc POL-on
  • Pomoc
  • FAQ
  • Szkolenia
  • Portal POL-on
  • Zaloguj do POL-on
Szukaj w:

Przykładowe hasła: Kierunki studiów , Zatrudnienie , Pracownicy , Moduł Centralnego Logowania (MCL)
  • Centrum pomocy
  • FAQ

przygotowanie do zawodu nauczyciela

Jak rozumieć znacznik „czy realizuje kształcenie przygotowujące do zawodu nauczyciela”? W jakich przypadkach i kiedy oznaczać znacznik na TAK lub NIE?

Kształcenie przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela to kształcenie realizowane na kierunku oznaczonym jako nauczycielski w Systemie POL-on 2.0 w module Kierunki studiów. Na kierunku studiów, który został oznaczony jako nauczycielski, w tym samym czasie mogą realizować kształcenie studenci przygotowujący się do zawodu nauczyciela oraz tacy, którzy w tym przygotowaniu nie uczestniczą. W celu rozróżnienia powyższych dwóch grup studentów, w Systemie POL-on został udostępniony znacznik umożliwiający wskazanie, którzy ze studentów danego kierunku realizują kształcenie przygotowujące do wykonywania zawodu nauczyciela, niezależnie od oznaczenia na poziomie kierunku studiów.

  • Wprowadzenie wartości "TAK"  dla znacznika przy studencie jest równoznaczne z deklaracją, że student realizuje ścieżkę kształcenia, po ukończeniu której uzyskuje przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela. Tym samym student zobowiązany jest do realizacji wszystkich zajęć przewidzianych w programie studiów odnoszących się do przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela, co jest wymagane do ukończenia studiów (uzyskania tytułu zawodowego). Jeżeli student realizuje ścieżkę kształcenia przygotowującą do wykonywania zawodu nauczyciela to znacznik powinien zostać oznaczony od dnia rozpoczęcia studiów (dotyczy kierunków studiów, na których kształceniem nauczycielskim objęci są wszyscy studenci kierunku, np. pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna) albo od dnia wyboru ścieżki nauczycielskiej (dotyczy kierunków studiów, na których nie wszyscy studenci realizują kształcenie nauczycielskie) do dnia zakończenia studiów. Nie ma powodu by zmieniać jego wartość co semestr lub uzależniać go od realizowanych w danym semestrze przedmiotów. Student w trakcie studiów ma prawo zrezygnować ze ścieżki nauczycielskiej (zmienić ścieżkę w ramach kierunku).
  • Wprowadzenie wartości "NIE" dla znacznika - czy realizuje kształcenie przygotowujące do zawodu nauczyciela, oznacza natomiast brak realizacji kształcenia nauczycielskiego (w tym zmianę ścieżki w ramach kierunku studiów w przypadku rezygnacji z kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela).
Permalink Data publikacji: 21 lutego 2022

Kategorie

  • Administracja (8)
  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych (14)
  • Dane finansowe instytucji (17)
  • Doktoranci (POL-on 1) (10)
  • GUS – S-M (23)
  • GUS – sprawozdania (29)
  • Import danych (8)
  • Instytucje (2)
  • Inwestycje (25)
  • Kierunki studiów (34)
  • Moduł Centralnego Logowania (MCL) (7)
  • Ogólne (3)
  • Osiągnięcia artystyczne (11)
  • Osoby ubiegające się o stopień doktora (61)
  • Osoby upoważnione do podpisywania dokumentów (37)
  • Patenty i prawa ochronne (28)
  • Postępowania awansowe (25)
  • Pracownicy (30)
  • Pracownicy – funkcje kierownicze (5)
  • Pracownicy – inne osoby prowadzące zajęcia (29)
  • Pracownicy – nieobecności (10)
  • Pracownicy – oświadczenia (26)
  • Pracownicy – prowadzone zajęcia (14)
  • Pracownicy – stopnie i tytuły (12)
  • Pracownicy – zatrudnienie (33)
  • Projekty naukowe (88)
  • Raporty (Moduł POL-on) (4)
  • Raporty (RAD-on) (2)
  • Repozytorium pisemnych prac dyplomowych (6)
  • REST API (5)
  • Studenci (56)
  • Studenci – cudzoziemcy (13)
  • Szkoły doktorskie (12)
  • Szkoły doktorskie – ewaluacja (6)
  • Zawiadomienia (POL-on 1) (4)
  • Archiwum (10)

FAQ

  • 28 kwietnia 2025 Jakie źródło finasowania wybrać dla projektów z Horyzont Europa, Horyzont 2020?
  • 28 kwietnia 2025 Jakie źródło finasowania wybrać dla projektów z funduszy strukturalnych?
  • 1 kwietnia 2025 Jak zachować się w systemie w sytuacji zmian w Karcie Polaka (po dostosowaniu formularza i rozszerzeniu o nowe pola)?
  • 7 lutego 2025 Jak należy rozumieć podstawę przyjęcia i kształcenia cudzoziemca "umowa międzynarodowa"?
  • 11 grudnia 2024 Czy regulamin rekrutacji i inne załączniki oraz pola opisowe będą dotyczyć 5 czy 4 lat?
  • 11 grudnia 2024 Czy każdy redaktor po zakończeniu pracy musi zapisać wprowadzone dane przyciskiem "Zapisz", czy system samoczynnie zatrzyma się na ostatnich wprowadzonych informacjach?
  • 11 grudnia 2024 Czy w SED-ok w tym samym czasie może pracować kilku redaktorów pomocniczych na różnych częściach raportu, ewentualnie równocześnie na raporcie i na wstępie tj. współpraca z samorządem?
  • 11 grudnia 2024 W kwestii 14 dni na wniesienie uwag po otrzymaniu raportu wstępnego albo końcowego - czy podmiot może zrezygnować - w jaki sposób, czy wówczas musi ponownie oświadczyć?
  • 11 grudnia 2024 W zakresie oceny rekrutacji pojawia się ikonka odwołująca do zaledwie 4 lat naborów, dlaczego? Czy dlatego, że model powstał w 2023 roku a teraz jest dopisywany w systemie kolejny rok naboru 2023/2024?
  • 11 grudnia 2024 Jak wygląda droga kontaktu z kandydatami na ekspertów, żeby mogli się przygotować do całego procesu od strony szkolenia i merytorycznie?

POL-on Zintegrowany System Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym

To najbardziej obszerne repozytorium danych o polskiej nauce i szkolnictwie wyższym. Wyodrębniono w nim blisko 40 modułów. Jest największym z punktu widzenia zakresu zbieranych danych działającym systemem publicznym. Dane gromadzone w systemie służą przede wszystkim MNiSW do kształtowania polityki dotyczącej obszaru nauki i szkolnictwa opartej na faktach. Jego działanie i zakres gromadzonych danych, a także rolę w obszarze systemów informatycznych państwa, określają właściwe ustawy i rozporządzenia. Odbiorcami danych, poza MNiSW, są inne agendy rządowe, np.: Główny Urząd Statystyczny, Centralna Komisji do spraw Stopni i Tytułów, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Narodowe Centrum Nauki. Podstawowym celem systemu jest realny wpływ na efektywne wydawanie środków publicznych na naukę i kształcenie. System POL-on ułatwił uczelniom wiele obowiązków sprawozdawczych umożliwiając zdalną sprawozdawczość. Dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji system bada różnego typu naruszenia i trendy, co daje możliwość śledzenia zdarzeń i ich weryfikacji w czasie rzeczywistym w oparciu o duże zbiory danych (big data). Pewien zakres informacji zebranych w systemie udostępniany jest publicznie.

Deklaracja dostępności

© 2025 Pomoc POL-on

Zadanie jest finansowane ze środków Ministra Nauki.

Powrót do góry