Harmonogram

Przedstawiamy harmonogram prac w systemie POL‑on na najbliższy okres.
Zachęcamy do jego regularnego sprawdzania – nasz harmonogram jest systematycznie uzupełniany i uszczegóławiany.

  • Szkoły doktorskie

    marzec 2025

    Wyświetlanie informacja o ewaluacji jakości kształcenia

  • Import masowy

    marzec 2025

    Wyłączenie możliwości importu plików XML

  • Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora

    marzec 2025

    Rozszerzenie zakresu danych dotyczących Karty Polaka zgodnie z nowelizacją rozporządzenia o POL-on (wraz ze zmianą API)

  • Studenci

    marzec 2025

    Rozszerzenie zakresu danych dotyczących Karty Polaka zgodnie z nowelizacją rozporządzenia o POL-on (wraz ze zmianą API)

  • Pracownicy

    marzec 2025

    Dostosowanie API do braku możliwości wprowadzania informacji o liczbie godzin zajęć na poszczególnym kierunku

  • Opisy wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki

    luty 2025

    Udostępnienie wprowadzania opisów wpływu na potrzeby nadchodzącej ewaluacji (w tym nowe pole dotyczące danych osób prowadziły działalność naukową objętą opisem wpływu)

  • Oświadczenia o zgodności danych

    styczeń 2025

    Udostępnienie możliwości składania oświadczeń o zgodności danych za rok 2024

  • Kierunki studiów

    grudzień 2024

    Nowy znacznik na potrzeby obsługi studiów prowadzonych bez wskazania dyscypliny wiodącej (o których mowa w art. 53 ust. 8 ustawy PSWN)

  • Kierunki studiów

    grudzień 2024

    Informacja o podmiotach wprowadzających dane w ramach studiów wspólnych

  • GUS

    grudzień 2024

    Udostępnienie sprawozdań S-10, S-11 i S-12

  • Postępowania awansowe

    listopad 2024

    Nowe pola na potrzeby wprowadzania daty wydania decyzji i organu wydającego decyzję o pozbawieniu stopnia lub umorzeniu postępowania

  • Organy nadające stopnie

    listopad 2024

    Możliwość rejestracji okresu posiadania uprawnień do nadawania stopni w poszczególnych dziedzinach i dyscyplinach

  • Instytucje

    listopad 2024

    Nowe pole „Adres do doręczeń elektronicznych”

  • Osiągnięcia artystyczne

    październik 2024

    Zwiększona długość pola charakterystyki osiągnięcia artystycznego (zgodnie z nowelizacją rozporządzenia o POL-on)

  • Pracownicy

    październik 2024

    Zablokowanie możliwości wprowadzania informacji o liczbie godzin zajęć na poszczególnym kierunku

  • Kierunki studiów

    03 października 2024

    Nowa funkcja - zarządzanie planowanymi uruchomieniami

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    02 października 2024

    Udostępnienie ankiety o rekrutacji na kierunki studiów

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    30 września 2024

    Udostępnienie ankiety EN-1

  • Studenci

    wrzesień 2024

    Przywrócenie blokady studiowania na wielu uruchomieniach tego samego kierunku

  • Studenci

    wrzesień 2024

    Nowa rola – ograniczony podgląd danych

  • Kierunki studiów

    sierpień 2024

    Udostępnienie możliwości samodzielnego wygaszania kierunków przez uczelnie

  • GUS

    lipiec 2024

    Udostępnienie sprawozdań mobilności wraz z nowymi działami dotyczącymi mikromobilności

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    czerwiec 2024

    Udostępnienie sprawozdań finansowych:

    • sprawozdanie z wykorzystania subwencji,
    • sprawozdanie finansowe,
    • sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego,
    • plan rzeczowo-finansowy,
    • sprawozdanie finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz,
    • plany finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz
  • Kierunki studiów

    maj 2024

    Udostępnienie obsługi studiów interdyscyplinarnych

  • Studenci

    27 marca 2024

    Udostępnienie widoku tabelarycznego

  • Ewaluacja szkół doktorskich

    20 marca 2024

    Udostępnienie strony Systemu Ewaluacji Szkół doktorskich SEDok. Rozpoczęcie naboru kandydatów na ekspertów, którzy będą oceniać jakość kształcenia w szkołach doktorskich

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    11 marca 2024

    Udostępnienie formularza z wykorzystania dotacji i formularz z wykorzystania środków z funduszu stypendialnego

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    08 lutego 2024

    Udostępnienie formularza danych uzupełniających na potrzeby naliczenia subwencji za rok 2023

  • Pracownicy

    11 stycznia 2024

    Umożliwienie zamykania oświadczeń o dyscyplinie po 2 latach od złożenia

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    11 stycznia 2024

    Udostępnienie sprawozdania „Informacja o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych” za rok 2023

  • GUS

    03 stycznia 2024

    Udostępnienie sprawozdań S-12 za rok 2023

  • Kierunki studiów

    18 grudnia 2023

    Udostępnienie nowego sposobu obsługi studiów wspólnych

  • GUS

    12 grudnia 2023

    Udostępnienie sprawozdań S-10 i S-11 za rok 2023

  • Pulpit użytkownika

    21 listopada 2023

    Nowa wersja pulpitu użytkownika

  • Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora

    10 października 2023

    Wdrożenie funkcjonalności informowania o upływającym 4-letnim terminie pobierania stypendium przez doktoranta

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    wrzesień 2023

    Udostępnienie ankiety EN-1

  • GUS

    lipiec 2023

    Udostępnienie sprawozdań mobilności za rok 2022

  • Kierunki studiów

    lipiec 2023

    Zmiana w obsłudze daty utworzenia, daty rozpoczęcia kształcenia i daty podstawy prawnej prowadzenia kierunku

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    lipiec 2023

    Obsługa archiwizacji sprawozdań

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    lipiec 2023

    Udostępnienie sprawozdania na potrzeby rekrutacji

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    08 czerwca 2023

    Udostępnienie sprawozdań finansowych:

    • sprawozdanie z wykorzystania subwencji,
    • sprawozdanie finansowe,
    • sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego,
    • plan rzeczowo-finansowy,
    • sprawozdanie finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz,
    • plany finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz.
  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    13 kwietnia 2023

    Udostępnienie raportu z wykorzystania środków finansowych (CŁ i instytuty Sieci)

  • Pracownicy

    kwiecień 2023

    Dostęp do danych pracowników jednostki podrzędnej

  • Kierunki studiów

    kwiecień 2023

    Aktualizacja współczynników kosztochłonności

  • Instytucje

    marzec 2023

    Wyświetlenie informacji o przyznanych kategoriach naukowych

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    09 marca 2023

    Udostępnienie sprawozdanie z wykorzystania dotacji za rok 2022

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    09 marca 2023

    Udostępnienie sprawozdanie z wykorzystania środków z funduszu stypendialnego za rok 2022

  • Uwzględnienie nowych dziedzin i dyscyplin

    luty 2023

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    08 lutego 2023

    Udostępnienie formularza danych uzupełniających na potrzeby naliczenia subwencji za rok 2022

  • GUS

    31 stycznia 2023

    Udostępnienie sprawozdania S-12 za rok 2022

  • Administracja

    styczeń 2023

    Dodanie znacznika na potrzeby mailingu przy użytkowniku. Dodanie pola opisowego przy danych użytkownika

  • Szkoły doktorskie

    styczeń 2023

    Uwzględnienie przyznanej kategorii naukowej w rejestracji i obsłudze szkół doktorskich

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    10 stycznia 2023

    Udostępnienie sprawozdania „Informacja o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych” za rok 2022

  • Instytucje

    styczeń 2023

    Udostępnienie informacji o nadanych kategoriach dla działalności naukowej w systemie POL-on.

  • Kierunki studiów

    styczeń 2023

    Uwzględnienie przyznanej kategorii naukowej w rejestracji i obsłudze kierunku

  • GUS

    31 grudnia 2022

    Udostępnienie sprawozdania S-10 za rok 2022.

  • GUS

    31 grudnia 2022

    Udostępnienie sprawozdania S-11 za rok 2022.

  • Instytucje

    grudzień 2022

    Możliwość usunięcia zmiany statusu dla filii uczelni.

  • Kierunki studiów

    listopad 2022

    Obsługa przypadków, dla których nie można określić właściwej podstawy prawnej prowadzenia studiów na kierunku.

  • Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora

    wrzesień 2022

    Udostępnienie możliwości przenoszenia doktorantów pomiędzy szkołami doktorskimi w ramach jednego podmiotu.

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    wrzesień 2022

    Udostępnienie ankiety EN-1 za rok 2022 w POL-on 2.0.

  • Studenci

    wrzesień 2022

    Udostępnienie możliwości edycji danych w nowym module Studentów na środowisku produkcyjnym.

  • GUS

    lipiec 2022

    Udostępnienie sprawozdań mobilności za rok 2021.

  • Pracownicy

    lipiec 2022

    Zniesienie walidacji 30 dni na wprowadzanie i korygowanie oświadczeń o dyscyplinie i o zaliczeniu do liczby N:

    • użytkownik będzie miał możliwość wprowadzenia i korygowania danych o oświadczeniach w roku bieżącym oraz do dnia 31 stycznia roku następnego,
    • użytkownik będzie mógł usuwać wprowadzone oświadczenia w zakresie roku bieżącego.
  • Kierunki studiów

    lipiec 2022

    Dodanie możliwości wprowadzania dat początku i końca współprowadzenia studiów dla instytucji współprowadzących.

  • Kierunki studiów

    29 czerwca 2022

    Możliwość likwidacji pojedynczych uruchomień w ramach studiów na kierunku.

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    czerwiec 2022

    Udostępnienie sprawozdań finansowych:

    • sprawozdanie z wykorzystania subwencji,
    • sprawozdanie finansowe,
    • sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego,
    • plan rzeczowo-finansowy,
    • sprawozdanie finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz,
    • plany finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz.

    Raporty z wykorzystania środków finansowych (CŁ i instytuty Sieci).

  • Studenci

    02 czerwca 2022

    Udostępnienie możliwości edycji danych w nowym module Studentów na środowisku demo.

  • Inwestycje

    maj 2022

    Udostępnienie nowego modułu Inwestycje w POL-on 2.0.

  • Instytucje

    kwiecień 2022

    Udostępnienie możliwości wprowadzania danych organów nadających stopień.

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    marzec 2022

    Sprawozdanie z wykorzystania środków z funduszu stypendialnego.

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    marzec 2022

    Sprawozdanie z wykorzystania dotacji.

  • Dane finansowe

    marzec 2022

    Modyfikacje wynikające ze zmiany rozporządzenia o systemie POL-on.

  • Pracownicy (Kary pracownicze)

    luty 2022

    • edycja kar,
    • prezentacja kar w innych podmiotach, w których pracownik jest lub był zatrudniony,
    • walidacje dotyczące zatrudnienia pracownika z aktywną karą.
  • Pracownicy

    luty 2022

    Podział uprawnień na jednostki organizacyjne danej instytucji w obsłudze pracowników.

  • Osoby upoważnione do podpisywania dokumentów

    luty 2022

    Przeniesienie modułu Osoby upoważnione do podpisywania dokumentów do POL-on 2.0.

  • Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora

    luty 2022

    Modyfikacje wynikające ze zmiany rozporządzenia o systemie POL-on.

  • Baza dokumentów w postępowaniach awansowych

    luty 2022

    Modyfikacje wynikające ze zmiany rozporządzenia o systemie POL-on.

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    luty 2022

    Udostępnienie formularza danych uzupełniających na potrzeby subwencji w POL-on 2.0.
  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    styczeń 2022

    Udostępnienie formularza Informacja o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych za nowy rok sprawozdawczy.

  • GUS

    17 stycznia 2022

    Udostępnienie sprawozdania S-12.

  • Oświadczenia o zgodności danych

    17 stycznia 2022

    Udostępnienie możliwości składania oświadczeń o zgodności danych za rok 2021 w POL-on 2.0.

  • GUS

    03 stycznia 2022

    Udostępnienie sprawozdań S-10 i S-11.

  • Kształcenie specjalistyczne

    styczeń 2022

    Udostępnienie nowego modułu w systemie POL-on.

  • Instytucje

    grudzień 2021

    Informacja o badaniach naukowych dotyczących obronności.

  • Instytucje

    listopad 2021

    Informacja o dyscyplinach, w których instytucja prowadzi działalność naukową oraz dyscyplinach, w których będzie ewaluowana.

  • Kształcenie specjalistyczne

    listopad 2021

    Udostępnienie nowego modułu w systemie POL-on.

  • Wykaz studentów w nowym systemie POL-on

    listopad 2021

    Edycja danych studentów w POL-on 2.0 na środowisku demo.

  • Wydruk zbiorczego oświadczenia ewaluacyjnego

    listopad 2021

  • Pracownicy

    październik 2021

    Obsługa osób kierujących podmiotem.

  • Obsługa federacji

    październik 2021

    Obsługa modułów projekty i dane finansowe dla federacji.

  • Obsługa federacji

    wrzesień 2021

    Obsługa opisów wpływu działalności naukowej dla federacji.

  • Ankieta EN-1 na rok 2021

    wrzesień 2021

  • Pracownicy

    wrzesień 2021

    Informacja o powadzeniu zajęć w szkołach doktorskich przez pracowników podmiotów.

  • Pracownicy

    wrzesień 2021

    Obsługa funkcji kierowniczych pracowników.

  • Raporty z wykorzystania środków finansowych ze Wsparcia Uczelni Niepublicznych

    wrzesień 2021

  • Moduł kar pracowniczych

    wrzesień 2021

    Mechanizm zatarcia kar.

  • Sprawozdania mobilności za rok 2020

    sierpień 2021

  • Instytucje

    sierpień 2021

    Udostępnienie danych federacji na wykazie instytucji.

  • Ewidencja Uczelni Niepublicznych w nowym systemie POL-on

    czerwiec 2021

    Udostępnienie ewidencji w nowym systemie POL-on wraz z udostępnienie zestawień ogólnodostępnych na platformie RAD-on.

  • Opisy wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki

    czerwiec 2021

    Udostępnienie systemu gromadzenia dowodów wpływu działalności naukowej na otoczenie społeczno-gospodarcze, współpracującego z modułem gromadzenia opisów wpływu w systemie POL-on.

  • Przebudowa modułu Projekty naukowe

    czerwiec 2021

    Dostosowanie modułu do zasad nowej ewaluacji.

  • Sprawozdania finansowe

    czerwiec 2021

    • sprawozdania finansowe dla uczelni publicznych,
    • plan rzeczowo-finansowy dla uczelni publicznych,
    • wykonanie z planu rzeczowo-finansowego dla uczelni publicznych.
  • Opisy wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki

    czerwiec 2021

    Udostępnienie obsługi opisów wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki w module Instytucje na potrzeby nowej ewaluacji.

  • Wykaz studentów w nowym systemie POL-on

    maj 2021

    Przeglądanie wykazu studentów przez pracowników uczelni.

  • Przebudowa modułu Dane artystyczne

    maj 2021

    Nowy moduł Dane Artystyczne na potrzeby nowej ewaluacji.

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    kwiecień 2021

    • raporty z wykorzystania środków finansowych instytutów Sieci Łukasiewicz oraz Centrum Łukasiewicz.
  • Formularze finansowe

    marzec 2021

    • sprawozdania z wykorzystania dotacji,
    • sprawozdania z wykorzystania subwencji,
    • sprawozdania z wykorzystania środków z funduszu stypendialnego.
  • Nowy moduł Dane finansowe jednostki

    marzec 2021

    • nakłady na badania naukowe i prace rozwojowe,
    • przychody z tytułu komercjalizacji wyników lub know-how,
    • źródła pochodzenia środków i wyniki finansowe.
  • Wykaz studentów w nowym systemie POL-on

    marzec 2021

    Udostępnienie przeglądania wykazu studentów w nowym systemie POL-on dla instytucji nadzorujących, pierwszy etap nowej architektury modułu Studentów.

  • Przebudowa modułu do zbierania danych o patentach na wynalazek

    luty 2021

    Przebudowa modułów do zbierania danych o patentach na wynalazek, których twórcą lub współtwórcą jest  pracownik podmiotu oraz danych dotyczących wzorów użytkowych oraz praw do ochrony odmian roślin. Dostosowanie w ramach przygotowania danych do potrzeb nowej ewaluacji. Nastąpi do końca lutego 2021r.

  • Oświadczenia o zgodności danych na 2021

    styczeń 2021

    Nowe oświadczenia na rok 2021.

  • Sprawozdawczość GUS za rok 2020

    styczeń 2021

    Nowe formularze sprawozdań S-10, S-11, S-12 za rok 2020.

  • Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych za 2020

    styczeń 2021

    Formularz zatrudnienia - informacji o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.

  • Kary pracownicze

    styczeń 2021

    Nowy element modułu Pracownicy, który będzie obejmował:

    • kary dyscyplinarne (poprzednie przepisy prawne),
    • kary dyscyplinarne (aktualne przepisy prawne),
    • wyroki sądowe.
  • Postępowania awansowe i baza dokumentów w postępowaniach awansowych

    październik 2020

    Nowa baza danych i dokumentów związanych z postępowaniami awansowymi.

  • Ankieta rekrutacyjna na rok akademicki 2020/2021

    październik 2020

    Nowy formularz ankiety rekrutacyjnej EN-1 na rok akademicki 2020/2021.

  • Modyfikacje Ogólnopolskiego Repozytorium Prac Dyplomowych do zmian w ustawie

    lipiec 2020

    Przygotowanie nowych interfejsów do zasilania danych ORPPD.

  • Nowa Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych

    czerwiec 2020

    W czerwcu-lipcu udostępnione zostaną w nowym systemie wersje formularzy:

    • sprawozdania z wykorzystania subwencji (czerwiec),
    • sprawozdania finansowego,
    • planu rzeczowo-finansowego,
    • sprawozdania z wykonania planu rzeczowo-fnansowego.
  • Formularz danych na potrzeby naliczenia subwencji na rok 2020

    marzec 2020

    Zaktualizowana wersje formularza z zeszłego roku do pozyskania danych uzupełniających na potrzeby podziału subwencji.

  • Sprawozdanie danych na potrzeby GUS oraz algorytmu podziału subwencji

    marzec 2020

    W ramach okresu przejściowego wdrożenia nowej ustawy przewidywany termin na zasilenie rejestrów POL-on w zakresie danych potrzebnych do policzenia statystyki publicznej (GUS) oraz algorytmu podziału subwencji przewidywany jest do końca marca 2020r.

  • Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora

    luty 2020

    Nadawanie stopnia na nowych zasadach: • doktoranci
    (kształcący się w szkołach doktorskich) • eksternistycznie

    Pierwsza wersja usługi zostanie udostępniona pod koniec lutego. Wcześniej planowane jest zaprezentowanie aplikacji na środowisku demo.

  • Nowa wersja systemu PBN

    luty 2020

    Rozbudowany rejestr publikacji (PBN 2.0) będzie dostarczany sukcesywnie do końca pierwszego kwartału 2020. Pierwsza produkcyjna wersja (PBN-CORE) zostanie wdrożona w lutym 2020 po zakończeniu etapu weryfikacji na środowisku demo.

  • Szkoły doktorskie

    styczeń 2020

    Udostępnienie modułu do rejestracji szkół doktorskich w nowej wersji systemu POL-on.

  • Nowy Wykaz nauczycieli akademickich, innych osób prowadzących zajęcia, osób prowadzących działalność naukową oraz osób biorących udział w jej prowadzeniu

    listopad 2019

    Udostępnienie nowej usługi systemu do zarządzania danymi o pracownikach naukowych, nauczycielach akademickich oraz innych osobach prowadządzych zajęcia w związku ze zmianami w ustawie. Wykonanie migracji danych z starej wersji systemu.

  • Dostosowanie struktur danych PBN do nowej ustawy

    październik 2019

    Zaktualizowanie danych przechowywanych w rejestrze publikacji (PBN) o atrybuty wynikające z nowej treści rozporządzenia ds. POL-on.

  • Wdrożenie nowej wersji POL-on 2.0 w warunkach produkcyjnych

    wrzesień 2019

    Wdrożenie pierwszej wersji aplikacji POL-on 2.0 w warunkach produkcyjnych.

    Dotychczasowy system będzie systematycznie wygaszany. W pierwszej kolejności wyłączona zostanie edycja rejestrów, które nie znalazły się w nowej ustawie.

    W inicjalnym uruchomieniu nowej aplikacji POL-on 2.0 zostaną wdrożone moduły: administracja (role i uprawnienia), jednostki, kierunki studiów (etap 1 - uwzględniający inicjalną migrację danych). Moduły te będą zintegrowane z dotychczasowym systemem, co umożliwi płynną pracę w obu aplikacjach.

  • Udostępnienie wersji demo POL-on 2.0

    czerwiec 2019

    Udostępnienie przed nowym rokiem akademickim 2019/2020 pierwszych usług systemu: Jednostki oraz Kierunki studiów w celu uporządkowania struktury danych do założeń nowej ustawy. Wykonanie wstępnej migracji danych.

  • Sprawozdawczość na potrzeby statystki publicznej

    15 lutego 2019

    Udostępnienie przed nowym rokiem akademickim 2019/2020 pierwszych usług systemu: Jednostki oraz Kierunki studiów w celu uporządkowania struktury danych do założeń nowej ustawy. Wykonanie wstępnej migracji danych.

  • Umożliwienie złożenia przez pracowników nuakowych nowych oświadczeń

    15 stycznia 2019

    Dostosowanie systemu do nowych nowej klasyfikacji dziedzin i dyscyplin naukowych w zakresie rejestracji oświadczeń.

  • Rejestracja studentów na rok 2019/2020

    styczeń 2019

    Przebudowa rejestru studentów oraz informacji o przyznanej pomocy materialnej.