Przedstawiamy harmonogram prac w systemie POL‑on na najbliższy okres.
Zachęcamy do jego regularnego sprawdzania – nasz harmonogram jest systematycznie uzupełniany i uszczegóławiany.
Szkoły doktorskie
marzec 2025
Wyświetlanie informacja o ewaluacji jakości kształcenia
Import masowy
marzec 2025
Wyłączenie możliwości importu plików XML
Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora
marzec 2025
Rozszerzenie zakresu danych dotyczących Karty Polaka zgodnie z nowelizacją rozporządzenia o POL-on (wraz ze zmianą API)
Studenci
marzec 2025
Rozszerzenie zakresu danych dotyczących Karty Polaka zgodnie z nowelizacją rozporządzenia o POL-on (wraz ze zmianą API)
Pracownicy
marzec 2025
Dostosowanie API do braku możliwości wprowadzania informacji o liczbie godzin zajęć na poszczególnym kierunku
Opisy wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki
luty 2025
Udostępnienie wprowadzania opisów wpływu na potrzeby nadchodzącej ewaluacji (w tym nowe pole dotyczące danych osób prowadziły działalność naukową objętą opisem wpływu)
Oświadczenia o zgodności danych
styczeń 2025
Udostępnienie możliwości składania oświadczeń o zgodności danych za rok 2024
Kierunki studiów
grudzień 2024
Nowy znacznik na potrzeby obsługi studiów prowadzonych bez wskazania dyscypliny wiodącej (o których mowa w art. 53 ust. 8 ustawy PSWN)
Kierunki studiów
grudzień 2024
Informacja o podmiotach wprowadzających dane w ramach studiów wspólnych
GUS
grudzień 2024
Udostępnienie sprawozdań S-10, S-11 i S-12
Postępowania awansowe
listopad 2024
Nowe pola na potrzeby wprowadzania daty wydania decyzji i organu wydającego decyzję o pozbawieniu stopnia lub umorzeniu postępowania
Organy nadające stopnie
listopad 2024
Możliwość rejestracji okresu posiadania uprawnień do nadawania stopni w poszczególnych dziedzinach i dyscyplinach
Instytucje
listopad 2024
Nowe pole „Adres do doręczeń elektronicznych”
Osiągnięcia artystyczne
październik 2024
Zwiększona długość pola charakterystyki osiągnięcia artystycznego (zgodnie z nowelizacją rozporządzenia o POL-on)
Pracownicy
październik 2024
Zablokowanie możliwości wprowadzania informacji o liczbie godzin zajęć na poszczególnym kierunku
Kierunki studiów
03 października 2024
Nowa funkcja - zarządzanie planowanymi uruchomieniami
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
02 października 2024
Udostępnienie ankiety o rekrutacji na kierunki studiów
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
30 września 2024
Udostępnienie ankiety EN-1
Studenci
wrzesień 2024
Przywrócenie blokady studiowania na wielu uruchomieniach tego samego kierunku
Studenci
wrzesień 2024
Nowa rola – ograniczony podgląd danych
Kierunki studiów
sierpień 2024
Udostępnienie możliwości samodzielnego wygaszania kierunków przez uczelnie
GUS
lipiec 2024
Udostępnienie sprawozdań mobilności wraz z nowymi działami dotyczącymi mikromobilności
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
czerwiec 2024
Udostępnienie sprawozdań finansowych:
- sprawozdanie z wykorzystania subwencji,
- sprawozdanie finansowe,
- sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego,
- plan rzeczowo-finansowy,
- sprawozdanie finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz,
- plany finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz
Kierunki studiów
maj 2024
Udostępnienie obsługi studiów interdyscyplinarnych
Studenci
27 marca 2024
Udostępnienie widoku tabelarycznego
Ewaluacja szkół doktorskich
20 marca 2024
Udostępnienie strony Systemu Ewaluacji Szkół doktorskich SEDok. Rozpoczęcie naboru kandydatów na ekspertów, którzy będą oceniać jakość kształcenia w szkołach doktorskich
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
11 marca 2024
Udostępnienie formularza z wykorzystania dotacji i formularz z wykorzystania środków z funduszu stypendialnego
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
08 lutego 2024
Udostępnienie formularza danych uzupełniających na potrzeby naliczenia subwencji za rok 2023
Pracownicy
11 stycznia 2024
Umożliwienie zamykania oświadczeń o dyscyplinie po 2 latach od złożenia
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
11 stycznia 2024
Udostępnienie sprawozdania „Informacja o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych” za rok 2023
GUS
03 stycznia 2024
Udostępnienie sprawozdań S-12 za rok 2023
Kierunki studiów
18 grudnia 2023
Udostępnienie nowego sposobu obsługi studiów wspólnych
GUS
12 grudnia 2023
Udostępnienie sprawozdań S-10 i S-11 za rok 2023
Pulpit użytkownika
21 listopada 2023
Nowa wersja pulpitu użytkownika
Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora
10 października 2023
Wdrożenie funkcjonalności informowania o upływającym 4-letnim terminie pobierania stypendium przez doktoranta
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
wrzesień 2023
Udostępnienie ankiety EN-1
GUS
lipiec 2023
Udostępnienie sprawozdań mobilności za rok 2022
Kierunki studiów
lipiec 2023
Zmiana w obsłudze daty utworzenia, daty rozpoczęcia kształcenia i daty podstawy prawnej prowadzenia kierunku
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
lipiec 2023
Obsługa archiwizacji sprawozdań
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
lipiec 2023
Udostępnienie sprawozdania na potrzeby rekrutacji
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
08 czerwca 2023
Udostępnienie sprawozdań finansowych:
- sprawozdanie z wykorzystania subwencji,
- sprawozdanie finansowe,
- sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego,
- plan rzeczowo-finansowy,
- sprawozdanie finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz,
- plany finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz.
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
13 kwietnia 2023
Udostępnienie raportu z wykorzystania środków finansowych (CŁ i instytuty Sieci)
Pracownicy
kwiecień 2023
Dostęp do danych pracowników jednostki podrzędnej
Kierunki studiów
kwiecień 2023
Aktualizacja współczynników kosztochłonności
Instytucje
marzec 2023
Wyświetlenie informacji o przyznanych kategoriach naukowych
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
09 marca 2023
Udostępnienie sprawozdanie z wykorzystania dotacji za rok 2022
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
09 marca 2023
Udostępnienie sprawozdanie z wykorzystania środków z funduszu stypendialnego za rok 2022
Uwzględnienie nowych dziedzin i dyscyplin
luty 2023
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
08 lutego 2023
Udostępnienie formularza danych uzupełniających na potrzeby naliczenia subwencji za rok 2022
GUS
31 stycznia 2023
Udostępnienie sprawozdania S-12 za rok 2022
Administracja
styczeń 2023
Dodanie znacznika na potrzeby mailingu przy użytkowniku. Dodanie pola opisowego przy danych użytkownika
Szkoły doktorskie
styczeń 2023
Uwzględnienie przyznanej kategorii naukowej w rejestracji i obsłudze szkół doktorskich
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
10 stycznia 2023
Udostępnienie sprawozdania „Informacja o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych” za rok 2022
Instytucje
styczeń 2023
Udostępnienie informacji o nadanych kategoriach dla działalności naukowej w systemie POL-on.
Kierunki studiów
styczeń 2023
Uwzględnienie przyznanej kategorii naukowej w rejestracji i obsłudze kierunku
GUS
31 grudnia 2022
Udostępnienie sprawozdania S-10 za rok 2022.
GUS
31 grudnia 2022
Udostępnienie sprawozdania S-11 za rok 2022.
Instytucje
grudzień 2022
Możliwość usunięcia zmiany statusu dla filii uczelni.
Kierunki studiów
listopad 2022
Obsługa przypadków, dla których nie można określić właściwej podstawy prawnej prowadzenia studiów na kierunku.
Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora
wrzesień 2022
Udostępnienie możliwości przenoszenia doktorantów pomiędzy szkołami doktorskimi w ramach jednego podmiotu.
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
wrzesień 2022
Udostępnienie ankiety EN-1 za rok 2022 w POL-on 2.0.
Studenci
wrzesień 2022
Udostępnienie możliwości edycji danych w nowym module Studentów na środowisku produkcyjnym.
GUS
lipiec 2022
Udostępnienie sprawozdań mobilności za rok 2021.
Pracownicy
lipiec 2022
Zniesienie walidacji 30 dni na wprowadzanie i korygowanie oświadczeń o dyscyplinie i o zaliczeniu do liczby N:
- użytkownik będzie miał możliwość wprowadzenia i korygowania danych o oświadczeniach w roku bieżącym oraz do dnia 31 stycznia roku następnego,
- użytkownik będzie mógł usuwać wprowadzone oświadczenia w zakresie roku bieżącego.
Kierunki studiów
lipiec 2022
Dodanie możliwości wprowadzania dat początku i końca współprowadzenia studiów dla instytucji współprowadzących.
Kierunki studiów
29 czerwca 2022
Możliwość likwidacji pojedynczych uruchomień w ramach studiów na kierunku.
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
czerwiec 2022
Udostępnienie sprawozdań finansowych:
- sprawozdanie z wykorzystania subwencji,
- sprawozdanie finansowe,
- sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego,
- plan rzeczowo-finansowy,
- sprawozdanie finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz,
- plany finansowe instytutów Sieci i Centrum Łukasiewicz.
Raporty z wykorzystania środków finansowych (CŁ i instytuty Sieci).
Studenci
02 czerwca 2022
Udostępnienie możliwości edycji danych w nowym module Studentów na środowisku demo.
Inwestycje
maj 2022
Udostępnienie nowego modułu Inwestycje w POL-on 2.0.
Instytucje
kwiecień 2022
Udostępnienie możliwości wprowadzania danych organów nadających stopień.
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
marzec 2022
Sprawozdanie z wykorzystania środków z funduszu stypendialnego.
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
marzec 2022
Sprawozdanie z wykorzystania dotacji.
Dane finansowe
marzec 2022
Modyfikacje wynikające ze zmiany rozporządzenia o systemie POL-on.
Pracownicy (Kary pracownicze)
luty 2022
- edycja kar,
- prezentacja kar w innych podmiotach, w których pracownik jest lub był zatrudniony,
- walidacje dotyczące zatrudnienia pracownika z aktywną karą.
Pracownicy
luty 2022
Podział uprawnień na jednostki organizacyjne danej instytucji w obsłudze pracowników.
Osoby upoważnione do podpisywania dokumentów
luty 2022
Przeniesienie modułu Osoby upoważnione do podpisywania dokumentów do POL-on 2.0.
Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora
luty 2022
Modyfikacje wynikające ze zmiany rozporządzenia o systemie POL-on.
Baza dokumentów w postępowaniach awansowych
luty 2022
Modyfikacje wynikające ze zmiany rozporządzenia o systemie POL-on.
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
luty 2022
Udostępnienie formularza danych uzupełniających na potrzeby subwencji w POL-on 2.0.Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
styczeń 2022
Udostępnienie formularza Informacja o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych za nowy rok sprawozdawczy.
GUS
17 stycznia 2022
Udostępnienie sprawozdania S-12.
Oświadczenia o zgodności danych
17 stycznia 2022
Udostępnienie możliwości składania oświadczeń o zgodności danych za rok 2021 w POL-on 2.0.
GUS
03 stycznia 2022
Udostępnienie sprawozdań S-10 i S-11.
Kształcenie specjalistyczne
styczeń 2022
Udostępnienie nowego modułu w systemie POL-on.
Instytucje
grudzień 2021
Informacja o badaniach naukowych dotyczących obronności.
Instytucje
listopad 2021
Informacja o dyscyplinach, w których instytucja prowadzi działalność naukową oraz dyscyplinach, w których będzie ewaluowana.
Kształcenie specjalistyczne
listopad 2021
Udostępnienie nowego modułu w systemie POL-on.
Wykaz studentów w nowym systemie POL-on
listopad 2021
Edycja danych studentów w POL-on 2.0 na środowisku demo.
Wydruk zbiorczego oświadczenia ewaluacyjnego
listopad 2021
Pracownicy
październik 2021
Obsługa osób kierujących podmiotem.
Obsługa federacji
październik 2021
Obsługa modułów projekty i dane finansowe dla federacji.
Obsługa federacji
wrzesień 2021
Obsługa opisów wpływu działalności naukowej dla federacji.
Ankieta EN-1 na rok 2021
wrzesień 2021
Pracownicy
wrzesień 2021
Informacja o powadzeniu zajęć w szkołach doktorskich przez pracowników podmiotów.
Pracownicy
wrzesień 2021
Obsługa funkcji kierowniczych pracowników.
Raporty z wykorzystania środków finansowych ze Wsparcia Uczelni Niepublicznych
wrzesień 2021
Moduł kar pracowniczych
wrzesień 2021
Mechanizm zatarcia kar.
Sprawozdania mobilności za rok 2020
sierpień 2021
Instytucje
sierpień 2021
Udostępnienie danych federacji na wykazie instytucji.
Ewidencja Uczelni Niepublicznych w nowym systemie POL-on
czerwiec 2021
Udostępnienie ewidencji w nowym systemie POL-on wraz z udostępnienie zestawień ogólnodostępnych na platformie RAD-on.
Opisy wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki
czerwiec 2021
Udostępnienie systemu gromadzenia dowodów wpływu działalności naukowej na otoczenie społeczno-gospodarcze, współpracującego z modułem gromadzenia opisów wpływu w systemie POL-on.
Przebudowa modułu Projekty naukowe
czerwiec 2021
Dostosowanie modułu do zasad nowej ewaluacji.
Sprawozdania finansowe
czerwiec 2021
- sprawozdania finansowe dla uczelni publicznych,
- plan rzeczowo-finansowy dla uczelni publicznych,
- wykonanie z planu rzeczowo-finansowego dla uczelni publicznych.
Opisy wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki
czerwiec 2021
Udostępnienie obsługi opisów wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki w module Instytucje na potrzeby nowej ewaluacji.
Wykaz studentów w nowym systemie POL-on
maj 2021
Przeglądanie wykazu studentów przez pracowników uczelni.
Przebudowa modułu Dane artystyczne
maj 2021
Nowy moduł Dane Artystyczne na potrzeby nowej ewaluacji.
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
kwiecień 2021
- raporty z wykorzystania środków finansowych instytutów Sieci Łukasiewicz oraz Centrum Łukasiewicz.
Formularze finansowe
marzec 2021
- sprawozdania z wykorzystania dotacji,
- sprawozdania z wykorzystania subwencji,
- sprawozdania z wykorzystania środków z funduszu stypendialnego.
Nowy moduł Dane finansowe jednostki
marzec 2021
- nakłady na badania naukowe i prace rozwojowe,
- przychody z tytułu komercjalizacji wyników lub know-how,
- źródła pochodzenia środków i wyniki finansowe.
Wykaz studentów w nowym systemie POL-on
marzec 2021
Udostępnienie przeglądania wykazu studentów w nowym systemie POL-on dla instytucji nadzorujących, pierwszy etap nowej architektury modułu Studentów.
Przebudowa modułu do zbierania danych o patentach na wynalazek
luty 2021
Przebudowa modułów do zbierania danych o patentach na wynalazek, których twórcą lub współtwórcą jest pracownik podmiotu oraz danych dotyczących wzorów użytkowych oraz praw do ochrony odmian roślin. Dostosowanie w ramach przygotowania danych do potrzeb nowej ewaluacji. Nastąpi do końca lutego 2021r.
Oświadczenia o zgodności danych na 2021
styczeń 2021
Nowe oświadczenia na rok 2021.
Sprawozdawczość GUS za rok 2020
styczeń 2021
Nowe formularze sprawozdań S-10, S-11, S-12 za rok 2020.
Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych za 2020
styczeń 2021
Formularz zatrudnienia - informacji o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
Kary pracownicze
styczeń 2021
Nowy element modułu Pracownicy, który będzie obejmował:
- kary dyscyplinarne (poprzednie przepisy prawne),
- kary dyscyplinarne (aktualne przepisy prawne),
- wyroki sądowe.
Postępowania awansowe i baza dokumentów w postępowaniach awansowych
październik 2020
Nowa baza danych i dokumentów związanych z postępowaniami awansowymi.
Ankieta rekrutacyjna na rok akademicki 2020/2021
październik 2020
Nowy formularz ankiety rekrutacyjnej EN-1 na rok akademicki 2020/2021.
Modyfikacje Ogólnopolskiego Repozytorium Prac Dyplomowych do zmian w ustawie
lipiec 2020
Przygotowanie nowych interfejsów do zasilania danych ORPPD.
Nowa Baza dokumentów planistyczno-sprawozdawczych
czerwiec 2020
W czerwcu-lipcu udostępnione zostaną w nowym systemie wersje formularzy:
- sprawozdania z wykorzystania subwencji (czerwiec),
- sprawozdania finansowego,
- planu rzeczowo-finansowego,
- sprawozdania z wykonania planu rzeczowo-fnansowego.
Formularz danych na potrzeby naliczenia subwencji na rok 2020
marzec 2020
Zaktualizowana wersje formularza z zeszłego roku do pozyskania danych uzupełniających na potrzeby podziału subwencji.
Sprawozdanie danych na potrzeby GUS oraz algorytmu podziału subwencji
marzec 2020
W ramach okresu przejściowego wdrożenia nowej ustawy przewidywany termin na zasilenie rejestrów POL-on w zakresie danych potrzebnych do policzenia statystyki publicznej (GUS) oraz algorytmu podziału subwencji przewidywany jest do końca marca 2020r.
Wykaz osób ubiegających się o stopień doktora
luty 2020
Nadawanie stopnia na nowych zasadach: • doktoranci
(kształcący się w szkołach doktorskich) • eksternistyczniePierwsza wersja usługi zostanie udostępniona pod koniec lutego. Wcześniej planowane jest zaprezentowanie aplikacji na środowisku demo.
Nowa wersja systemu PBN
luty 2020
Rozbudowany rejestr publikacji (PBN 2.0) będzie dostarczany sukcesywnie do końca pierwszego kwartału 2020. Pierwsza produkcyjna wersja (PBN-CORE) zostanie wdrożona w lutym 2020 po zakończeniu etapu weryfikacji na środowisku demo.
Szkoły doktorskie
styczeń 2020
Udostępnienie modułu do rejestracji szkół doktorskich w nowej wersji systemu POL-on.
Nowy Wykaz nauczycieli akademickich, innych osób prowadzących zajęcia, osób prowadzących działalność naukową oraz osób biorących udział w jej prowadzeniu
listopad 2019
Udostępnienie nowej usługi systemu do zarządzania danymi o pracownikach naukowych, nauczycielach akademickich oraz innych osobach prowadządzych zajęcia w związku ze zmianami w ustawie. Wykonanie migracji danych z starej wersji systemu.
Dostosowanie struktur danych PBN do nowej ustawy
październik 2019
Zaktualizowanie danych przechowywanych w rejestrze publikacji (PBN) o atrybuty wynikające z nowej treści rozporządzenia ds. POL-on.
Wdrożenie nowej wersji POL-on 2.0 w warunkach produkcyjnych
wrzesień 2019
Wdrożenie pierwszej wersji aplikacji POL-on 2.0 w warunkach produkcyjnych.
Dotychczasowy system będzie systematycznie wygaszany. W pierwszej kolejności wyłączona zostanie edycja rejestrów, które nie znalazły się w nowej ustawie.
W inicjalnym uruchomieniu nowej aplikacji POL-on 2.0 zostaną wdrożone moduły: administracja (role i uprawnienia), jednostki, kierunki studiów (etap 1 - uwzględniający inicjalną migrację danych). Moduły te będą zintegrowane z dotychczasowym systemem, co umożliwi płynną pracę w obu aplikacjach.
Udostępnienie wersji demo POL-on 2.0
czerwiec 2019
Udostępnienie przed nowym rokiem akademickim 2019/2020 pierwszych usług systemu: Jednostki oraz Kierunki studiów w celu uporządkowania struktury danych do założeń nowej ustawy. Wykonanie wstępnej migracji danych.
Sprawozdawczość na potrzeby statystki publicznej
15 lutego 2019
Udostępnienie przed nowym rokiem akademickim 2019/2020 pierwszych usług systemu: Jednostki oraz Kierunki studiów w celu uporządkowania struktury danych do założeń nowej ustawy. Wykonanie wstępnej migracji danych.
Umożliwienie złożenia przez pracowników nuakowych nowych oświadczeń
15 stycznia 2019
Dostosowanie systemu do nowych nowej klasyfikacji dziedzin i dyscyplin naukowych w zakresie rejestracji oświadczeń.
Rejestracja studentów na rok 2019/2020
styczeń 2019
Przebudowa rejestru studentów oraz informacji o przyznanej pomocy materialnej.