Oto kilka wskazówek, jak wypełnić formularz zgłoszenia, aby uzyskać szybką i precyzyjną odpowiedz.
Zanim napiszesz zgłoszenie
- Sprawdź, czy twój problem został już opisany na stronach Pomocy POL-on lub FAQ.
- Jeśli nie, napisz zgłoszenie w Helpdesku OPI PIB POL-on (przycisk „Zgłoś uwagę”).
- Pisz, będąc zalogowanym do POL-onu.
- Nie pisz z cudzego konta POL-on.
- Jeśli masz w POL-onie konta w kilku kontekstach w jednostce (np. instytucja główna, wydział), napisz zgłoszenie będąc zalogowanym we właściwym kontekście. Na przykład, jeśli twoje zgłoszenie dotyczy wydziału, musisz być zalogowany w kontekście wydziału.
- Poświęć chwilę na wybór właściwego obszaru i tego, czy zgłoszenie ma charakter techniczny, czy merytoryczny.
Jak napisać zgłoszenie?
Przede wszystkim – konkretnie i dokładnie. Na ogólnie zadane pytanie otrzymasz ogólną odpowiedź, co nie zawsze cię usatysfakcjonuje.
W jednym zgłoszeniu opisz jeden problem, to ułatwi obsługę naszym pracownikom.
Czyli jak?
- Podaj dane, kogo i czego dotyczy zgłoszenie (imię i nazwisko pracownika/studenta, nazwa/kod kierunku/jednostki, tytuł projektu itp.).
- Jakie po kolei kroki wykonałeś?
- Jakiego miejsca dotyczy zgłoszenie (moduł, zakładka, sekcja, pole)?
- Na czym polega błąd? Co działa, a co nie działa? Jaki dokładnie widzisz komunikat?
- Jaki efekt chcesz osiągnąć? Co chcesz, żebyśmy dla Ciebie zrobili?
Co jeszcze się przyda?
- Zrzut ekranu.
- Jeśli twoje pytanie dotyczy masowego importu danych (np. xml) – dołącz importowany plik i podaj przykłady osób, przy których wystąpił błąd.
Co dalej?
- Dostaniesz e-mail z powiadomieniem o przyjęciu zgłoszenia.
- Ewentualną dalszą korespondencję, dotyczącą danej sprawy, prowadź w ramach tego samego zgłoszenia.
- Nie wysyłaj kilka razy tego samego zgłoszenia. To niczego nie przyspieszy, a może tylko opóźnić odpowiedź.
Częste błędy w zgłoszeniach!
- Nie jesteśmy w stanie pomóc, jeśli problem dotyczy systemu uczelnianego (np. USOS-a).
- Nie mamy uprawnień, aby wprowadzać lub usuwać dane w podmiocie, np. pracownika, studenta, kierunku.
- Jeśli zamawiasz wygenerowanie raportu – zarejestruj zgłoszenie techniczne w obszarze „Raporty analityczne”. Dokładnie wskaż dane i zakres dat, jaki chcesz uzyskać.
Przejdź do nowego Helpdesku OPI PIB