Edycja i przegląd danych wygenerowanego sprawozdania
System POL-on umożliwia edycję danych wygenerowanych sprawozdań S-10, S-11 oraz S-12 przez uprawnionych pracowników uczelni oraz instytucji naukowych z przypisaną rolą INST_PR_SPR.
Aby edytować lub przeglądać dane wygenerowanego sprawozdania należy w zależności od typu sprawozdania wybrać opcję:
- Sprawozdania GUS>S10
- Sprawozdania GUS>S11
- Sprawozdania GUS>S12
Kafelek reprezentujący wygenerowane sprawozdanie znajduje się w sekcji oznaczonej tytułem W trakcie uzupełniania. Edycję i przegląd danych sprawozdania uruchamia się poprzez wybranie przycisku Edytuj umiejscowionego na kafelku.
W przypadku sprawozdania S-10 podczas przeglądu i edycji danych sprawozdania system udostępnia hierarchiczne menu, w którym dla wybranej formy studiów (stacjonarne lub niestacjonarne) wyświetlana jest lista części sprawozdania (Studenci i absolwenci ogółem – bez cudzoziemców; Studenci (planujący studiować w Polsce przynajmniej rok akademicki) i absolwenci – cudzoziemcy ogółem itd), a dla wybranej części lista działów. W przypadku pozostałych sprawozdań menu obejmuje bezpośrednio listę działów.
Po wybraniu danego działu przez użytkownika system wyświetla tabelę pokazującą dane wyliczone przez system w danym dziale lub wprowadzone dotychczas przez użytkownika. Użytkownik może przejść do edycji danego działu, jeśli wybrany dział obejmuje następujące statystyki:
- dotyczące danych nierejestrowanych w systemie POL-on i w związku z tym niewyliczane przez system,
- dotyczące danych, którego mogą być rejestrowane w systemie POL-on tylko w częściowym w zakresie i w związku z tym liczba wyliczona przez system może podlegać korekcie przez użytkownika.
Aby przejść do edycji danych w wybranym dziale należy wybrać przycisk Edytuj widoczny ponad tabelą. W komórkach podlegających edycji pojawi się wtedy pole wprowadzania danych, tak jak jest to widoczne na poniższym przykładzie:
W niektórych działach (dotyczy to zwłaszcza sprawozdania S-10) system umożliwia użytkownikowi dodawanie wierszy, aby umożliwić wprowadzenie danych dla kierunków studiów lub krajów pochodzenia studentów/absolwentów nieuwzględnionych inicjalnie przez system ze względu na brak danych źródłowych w systemie POL-on. Aby skorzystać z tej możliwości należy wybrać przycisk Dodaj wiersz widoczny ponad tabelą, wybrać z rozwijalnej listy odpowiednie wartości, a po dodaniu wiersza do tabeli uzupełnić dla niego odpowiednie pola.
Po zakończeniu pracy w danym dziale należy wybrać przycisk Zapisz widoczny ponad tabelą. Jeżeli nie wszystkie pola w danym dziale zostały dotąd uzupełnione, system daje przy tej okazji możliwość użytkownikowi uzupełnić je masowo zerami.
W przypadku działów, dla których istnieje możliwość edycji danych przez użytkownika, system wymaga, aby użytkownik oznaczył dział jako uzupełniony, zanim system uzna dane w tym dziale za kompletne. Tylko sprawozdania, dla których wszystkie działy posiadają kompletne dane mogę być wysyłane do GUS. Aby oznaczyć dane w dziale jako kompletne należy wybrać przycisk Oznacz jako uzupełniony widoczny ponad tabelą.