←Powrót

Dodanie osoby

Proces dodania nowej osoby rozpoczynamy od użycia przycisku znajdującego się w górnej części listy będącej wykazem studentów, pracowników, doktorantów itd… Po jego kliknięciu uruchamiamy działanie kreatora dodającego osobę. Proces składa się z kilku kroków.

Krok pierwszy - dane osoby

Wprowadzamy podstawowe dane osoby takie jak:

  • Obywatelstwo - Cudzoziemiec/ Obywatel Polski;
  • PESEL - Jeśli osoba nie jest cudzoziemcem, konieczne jest podanie numeru PESEL;
  • Typ dokumentu tożsamości - Pole obowiązkowe przy zaznaczeniu pola „Cudzoziemiec”, o ile wcześniej nie został podany numer PESEL;
  • Numer dokumentu tożsamości - Pole obowiązkowe przy zaznaczeniu pola „Cudzoziemiec”, o ile wcześniej został wskazany Typ dokumentu tożsamości;
  • Kraj wydania dokumentu tożsamości - Pole obowiązkowe przy zaznaczeniu pola „Cudzoziemiec”, o ile wcześniej został wskazany Typ dokumentu tożsamości.

Może się okazać, że system zna już osobę, którą chcemy dodać (np. w sytuacji, gdy została zarejestrowana jako student innej uczelni). Wówczas należy potwierdzić chęć dodania tej osoby.

Krok drugi - dane osobowe

W kroku drugim dodawania osoby należy wypełnić pola:

  • Imię - pole obowiązkowe;
  • Drugie imię;
  • Przedrostek nazwiska, np. von;
  • Nazwisko - pole obowiązkowe;
  • Obywatelstwo - pole wyboru, możliwość wybrania więcej niż jednego obywatelstwa (nie dotyczy nauczycieli akademickich oraz pracowników naukowych)
  • Płeć
  • Rok urodzenia
  • Kraj pochodzenia - pole wyboru

Dalsze kroki określają dodatkowe dane różne w zależności od modułu np. dane zatrudnienia dla pracownika lub dane studiów dla studenta.