Dodanie osoby
Proces dodania nowej osoby rozpoczynamy od użycia przycisku znajdującego się w górnej części listy będącej wykazem studentów, pracowników, doktorantów itd… Po jego kliknięciu uruchamiamy działanie kreatora dodającego osobę. Proces składa się z kilku kroków.
Krok pierwszy - dane osoby
Wprowadzamy podstawowe dane osoby takie jak:
- Obywatelstwo - Cudzoziemiec/ Obywatel Polski;
- PESEL - Jeśli osoba nie jest cudzoziemcem, konieczne jest podanie numeru PESEL;
- Typ dokumentu tożsamości - Pole obowiązkowe przy zaznaczeniu pola „Cudzoziemiec”, o ile wcześniej nie został podany numer PESEL;
- Numer dokumentu tożsamości - Pole obowiązkowe przy zaznaczeniu pola „Cudzoziemiec”, o ile wcześniej został wskazany Typ dokumentu tożsamości;
- Kraj wydania dokumentu tożsamości - Pole obowiązkowe przy zaznaczeniu pola „Cudzoziemiec”, o ile wcześniej został wskazany Typ dokumentu tożsamości.
Może się okazać, że system zna już osobę, którą chcemy dodać (np. w sytuacji, gdy została zarejestrowana jako student innej uczelni). Wówczas należy potwierdzić chęć dodania tej osoby.
Krok drugi - dane osobowe
W kroku drugim dodawania osoby należy wypełnić pola:
- Imię - pole obowiązkowe;
- Drugie imię;
- Przedrostek nazwiska, np. von;
- Nazwisko - pole obowiązkowe;
- Obywatelstwo - pole wyboru, możliwość wybrania więcej niż jednego obywatelstwa (nie dotyczy nauczycieli akademickich oraz pracowników naukowych)
- Płeć
- Rok urodzenia
- Kraj pochodzenia - pole wyboru
Dalsze kroki określają dodatkowe dane różne w zależności od modułu np. dane zatrudnienia dla pracownika lub dane studiów dla studenta.