Ocena jednostek niejednorodnych
Jednostki niejednorodne będą oceniane osobno w każdym obszarze wiedzy, w którym posiadają pracowników. Każdy obszar oceniany będzie jak osobna jednostka zaś wynik końcowy jednostki niejednorodnej będzie ustalany na podstawie wyników uzyskanych w każdym z obszarów wiedzy. Wymóg określania w ankiecie obszaru wiedzy dla wszystkich zgłaszanych osiągnięć jest konieczny do przeprowadzania podziału dorobku jednostki na obszary wiedzy w których będzie oceniana.
Jednostki referencyjne dla jednostek niejednorodnych ustalane będą na podstawie dyscyplin pracowników jednostki podanych w wykazie pracowników i jednostek referencyjnych dla odpowiadających im GWO.
Weryfikacja niejednorodności
R_2691Każdy pracownik w wykazie ma dodane informacje o obszarze, dziedzinie i dyscyplinie. Posiadając wyznaczone liczby N pracowników i całej jednostki wyznaczamy liczby N w każdym obszarze wiedzy. (na podstawie pracowników określonych w raporcie liczby N) N_obsz = suma liczb N wszystkich pracowników grupowanych wg. obszaru wiedzy.
Wartość % wyznaczane jest jako (N_obsz/N_ jednostki)*100

gdzie:
- Wyliczamy N_obszaru dla każdego roku wchodzącego w zakres ankiety:
- N_obszaru_2013 = suma etatów 2013
- N_obszaru_2014 = suma etatów 2014
- N_obszaru_2015 = suma etatów 2015
- N_obszaru_2016 = suma etatów 2016
- Wyliczamy N_obszaru jako suma N_obszarów za wszystkie lata ankiety / liczbę lat ankiety:
- N_obszaru = (N_obszaru 2013 + N_obszaru 2014 + N_obszaru 2015 + N_obszaru 2016) / 4
Rozszerzenie zakresu danych raportowanych w ankiecie przez jednostki niejednorodne
W przypadku jednostek niejednorodnych z uwagi na konieczność wyznaczenia odpowiednich wartości jednostek referencyjnych w algorytmie oceny zachodzi konieczność określenia dla większości zdarzeń ewaluowanych w procesie przyznawania kategorii przypisania do odpowiedniego obszaru/dziedziny/dyscypliny.
Dodatkowe dane
Dział ankiety | Dodatkowe dane |
---|---|
2. PUBLIKACJE NAUKOWE I MONOGRAFIE NAUKOWE | (…) oraz obszar wiedzy dominujący w zakresie działalności naukowej prowadzonej przez te osoby |
10. MIĘDZYNARODOWE I KRAJOWE PROJEKTY OBEJMUJĄCE BADANIA NAUKOWE LUB PRACE ROZWOJOWE | obszar wiedzy, w ramach którego projekt jest realizowany |
14. PRAKTYCZNE EFEKTY BADAŃ NAUKOWYCH LUB PRAC ROZWOJOWYCH ORAZ TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ | obszar wiedzy, w ramach którego opracowano produkt |
15. INFORMACJA O NAJWAŻNIEJSZYCH OSIĄGNIĘCIACH JEDNOSTKI W OKRESIE OBJĘTYM ANKIETĄ W ZAKRESIE POZOSTAŁYCH EFEKTÓW DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ I ARTYSTYCZNEJ | obszar wiedzy właściwy dla osiągnięcia |
16. WYKAZ WYDAWANYCH PRZEZ JEDNOSTKĘ CZASOPISM NAUKOWYCH ZAMIESZCZONYCH W CZĘŚCI A ALBO C WYKAZU CZASOPISM NAUKOWYCH, O KTÓRYCH MOWA ODPOWIEDNIO W § 15 UST. 1 PKT 1 ALBO 3 ROZPORZĄDZENIA | obszar wiedzy, którego dotyczy tematyka publikacji naukowych w czasopiśmie naukowym |
17. WDROŻENIA WYNIKÓW BADAŃ NAUKOWYCH LUB PRAC ROZWOJOWYCH | obszar wiedzy właściwy dla zadania badawczego, w wyniku realizacji którego powstał produkt |
18. APLIKACJE PRODUKTÓW BĘDĄCYCH WYNIKAMI BADAŃ NAUKOWYCH LUB PRAC ROZWOJOWYCH PROWADZONYCH W JEDNOSTCE DOKONANE PRZEZ INNE PODMIOTY | obszar wiedzy właściwy dla zadania badawczego, w wyniku realizacji którego powstał produkt |