Jednostki niejednorodne
Ogólne podstawy prawne
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 12 grudnia 2016 r. w sprawie przyznawania kategorii naukowej jednostkom naukowym i uczelniom, w których zgodnie z ich statutami nie wyodrębniono podstawowych jednostek organizacyjnych
§ 20.
- Kompleksową ocenę przeprowadza się w GWO.
- Komitet ustala składy poszczególnych GWO, przyporządkowując do nich jednostki, które złożyły ankiety w terminie określonym na podstawie § 3 ust. 7, z uwzględnieniem specyfiki każdej z grup nauk oraz wielkości i rodzaju jednostek, określonych w szczególności na podstawie analizy publikacji naukowych ich pracowników oraz uprawnień do nadawania stopni naukowych lub stopni w zakresie sztuki, a także dziedzin nauki albo dziedzin sztuki, w których pracownicy ocenianych jednostek uzyskali stopnie lub tytuły naukowe albo stopnie lub tytuły w zakresie sztuki.
- Do oceny jednostek niejednorodnych Komitet tworzy odrębne GWO, po jednej dla każdego rodzaju jednostek.
- Jednostki reprezentujące różne dziedziny nauki albo sztuki w ramach tego samego obszaru wiedzy nie mogą być uznane za jednostki niejednorodne.
- Komitet uznaje jednostkę za jednostkę niejednorodną, jeżeli stopień niejednorodności, określony jako udział pracowników jednostki prowadzących działalność naukową lub badawczo-rozwojową w innych obszarach wiedzy niż obszar wiedzy dominujący dla danej jednostki w liczbie N, wynosi co najmniej 35%. Jako obszar wiedzy dominujący dla danej jednostki uznaje się obszar wiedzy, w którym większość pracowników jednostki uwzględnionych w liczbie N prowadzi działalność naukową lub badawczo-rozwojową.
Dodatkowe dane
Dział ankiety | Dodatkowe dane |
---|---|
2. PUBLIKACJE NAUKOWE I MONOGRAFIE NAUKOWE | (…) oraz obszar wiedzy dominujący w zakresie działalności naukowej prowadzonej przez te osoby |
10. MIĘDZYNARODOWE I KRAJOWE PROJEKTY OBEJMUJĄCE BADANIA NAUKOWE LUB PRACE ROZWOJOWE | obszar wiedzy, w ramach którego projekt jest realizowany |
12. LABORATORIA BADAWCZE Z POŚWIADCZENIEM UPRAWNIEŃ I WDROŻONE MIĘDZYNARODOWE SYSTEMY JAKOŚCI | obszar wiedzy (dotyczy jednostek spełniających warunek uznania za jednostki niejednorodne określony w § 20 ust. 5 rozporządzenia), |
14. PRAKTYCZNE EFEKTY BADAŃ NAUKOWYCH LUB PRAC ROZWOJOWYCH ORAZ TWÓRCZOŚCI ARTYSTYCZNEJ | obszar wiedzy, w ramach którego opracowano produkt |
15. INFORMACJA O NAJWAŻNIEJSZYCH OSIĄGNIĘCIACH JEDNOSTKI W OKRESIE OBJĘTYM ANKIETĄ W ZAKRESIE POZOSTAŁYCH EFEKTÓW DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ I ARTYSTYCZNEJ | obszar wiedzy właściwy dla osiągnięcia |
16. WYKAZ WYDAWANYCH PRZEZ JEDNOSTKĘ CZASOPISM NAUKOWYCH ZAMIESZCZONYCH W CZĘŚCI A ALBO C WYKAZU CZASOPISM NAUKOWYCH, O KTÓRYCH MOWA ODPOWIEDNIO W § 15 UST. 1 PKT 1 ALBO 3 ROZPORZĄDZENIA | obszar wiedzy, którego dotyczy tematyka publikacji naukowych w czasopiśmie naukowym |
17. WDROŻENIA WYNIKÓW BADAŃ NAUKOWYCH LUB PRAC ROZWOJOWYCH | obszar wiedzy właściwy dla zadania badawczego, w wyniku realizacji którego powstał produkt |
18. APLIKACJE PRODUKTÓW BĘDĄCYCH WYNIKAMI BADAŃ NAUKOWYCH LUB PRAC ROZWOJOWYCH PROWADZONYCH W JEDNOSTCE DOKONANE PRZEZ INNE PODMIOTY | obszar wiedzy właściwy dla zadania badawczego, w wyniku realizacji którego powstał produkt |